Yksin raskaana ja raha-ongelmat

Yksin raskaana ja raha-ongelmat

Käyttäjä Agau aloittanut aikaan 29.11.2016 klo 14:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Agau kirjoittanut 29.11.2016 klo 14:37

Hei! Mulla on todella vaikea rahatilanne, enkä tiedä mistä mä sitä lähtisin enään avaamaan. Ongelma on alkanut jo vuosia sitten osamaksu-ostoksilla, jotka yhdistin n. 6kk sitten kahdeksi isommaksi ”pika-lainaksi” kun laskuja tuli niin monesta paikkaa. Mulla on ferratumille 2000€ velka josta maksan minimisumman 220€/kk, ja fellowsille n.5500€ jota lyhennän minimin 126€/kk. Näiden lisäksi maksan noin 100-150€ muita laskuja kuukaudessa, pienempiä osamaksuja. Olen työssäkäyvä, mutta tuloni tippuivat ja saan verojen jälkeen n.950€/kk. Vuokraa maksan nyt 537€, tammikuussa enemmän kun muutan toiselle paikkakunnalle koska odotan lasta. Raskaus on nyt puolessa välissä, eikä lapsen isä ole kuvioissa. Tulot ja menot laskettuna mulla ei jää rahaa muutto kuluihin, saatika ruokaan. Raha ongelmani johtuvat vain ja ainoastaan omasta typeryydestäni, ja haluan ne kuntoon mutta en tiedä enään miten. Olen joutunut maksamaan laskuja kulutusluotolla, eikö se ratkaise mitään. Mulla on vielä luottotiedot kunnossa, mutta firmaan jossa työskentelen on tulossa omistajanvaihdos ja menetän työni mahdollisesti tammikuussa. Mistä ihmeestä mä lähden tätä soppaa purkamaan, että voin tarjota lapselle turvatun elämän minun kanssa.