Yksin -oletko Sinäkin?

Yksin -oletko Sinäkin?

Käyttäjä PuhuMalla aloittanut aikaan 02.03.2019 klo 21:38 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä PuhuMalla kirjoittanut 02.03.2019 klo 21:38

Minulle on käynyt niin oudosti, että en omista yhtään ystävää ja se vetää nyt alakuloiseksi. Yksi hyvä ystävä muutti vuosia sitten Tampereelle saakka ja yhteys on katkennut. Aikuisena on vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin.

Onko Sinulla sama tilanne tai kaipaatko kaveria elokuviin, kävelylle tms.? Minä olen 56-vuotias ja asun Pohjois-Karjalassa lähellä Joensuuta. Ei huvita enää yksin lähteä ihmisten ilmoille ja jään vain kotiin möllöttämään. Keljuttaakin mokoma tilanne! En kaipaa montaa ystävää, yksi tai kaksi olisi ok, jos vain persoonamme sopivat yhteen (sen tietää sitten kun on jutustellut ja ehken tavannut) En etsi seurustelukumppania miehistä, vaikka nainen olenkin, joten sitä vaihtoehtoa ei kannata tarjota…

Käyttäjä Bad Dragon kirjoittanut 03.03.2019 klo 14:56

Yksinhän minäkin kokoajan olen. Lapsuuden kaverini menetin neljätoistavuotiaana kun minut huostaanotettiin. Laitoksen kaverini menetin kun muutin omilleni. En lähde ulos kämpästä muuta kuin yöllä roskia viemään ulos, koska nykyään pelkään ja ahdistun ihmisistä.

Käyttäjä Krauss kirjoittanut 05.03.2019 klo 12:07

Sama juttu täällä. Eikä asiaa helpota ollenkaan se että olen aina liikaa miettinyt mitä muut minusta ja minun elämäntilanteestani ajattelevat. Aina kun juttelen jonkun kanssa, mietin väkisinkin että teeskenteleekö se ystävällistä ja oikeasti pitää minua ihan outona.

Toisaalta viihdyn yksin, mutta toisaalta ahdistaa se ettei ole kavereita joiden kanssa jakaa asioita ja joiden kanssa jutella muutenkin kuin vain satunnaisesti puhelimessa. Jokainen päivä on kuin toisensa kopio, sitä samaa rutiinia ilman mitään uutta ja piristävää vaihtelua.

Käyttäjä Ride61 kirjoittanut 10.01.2020 klo 21:14

Mä olen yksinäinen. Olen 58 v.Mä olin muutaman kuukauden onnellinen. Mä olin jo kertomassa ihmisille, että seurustelen. En ole useaan vuoteen yrittänyt edes kiintyä kehenkään. Me jotenkin oudolla tavalla kiinnyimme. Meidän alitajuinen mieli tiesi, että meistä ei tule enempää. Hän kuoli. Ensimmäisellä viikolla olin viestitellyt, että minulla on menettämisen pelko. Ja kyllä näin kävi menetin hänet. Nyt on tyhjyys. Mä katselen taivasta. Hän on tähtenä taivaalla.

Kuolema teki tästä rakkaustarinasta eheän ja täydellisen. Meillä ehti olla vain kivaa yhdessä. Me ei nähty arkea. Me vain rakastimme.

Mä ajattelin äsken, että Jumala antaa ja ottaa. Nyt minulla on katkeria ja ikäviä ajatuksia. Ja mietin, että mitä opin?

Mietin ja mietin ja olen yksin. Juon olutta!

Tämä on tarina murto osa kaikesta kokemastani.