menninkainen kirjoitti 9.8.2008 10:14
miksi minun pitää olla tällainen?? olen niin yksin mutta kuitenkaan en tilaisuuden tullen pysty menemään ja tekemään tuttavuutta. En vain kertakaikkiaan pysty. Sitten hakkaan päätä seinään kun en tehnyt sitä ja syytä itseäni.
No, minun vikahan se onkin, mutta en pysty. En edes tiedä mikä siinä loppujen lopuksi on se juttu, ei vain pysty menemään ja sanomaan edes jotain.
Ujous kai.
Ikää on 26 ja ystäviä ei ole yhtäkään. Yksi kaveri asuu toisella puolen suomea. Kaikki tuntuu niin turhalta. Olen usein todella surullinen asian vuoksi kun kaipaisin ystäviä ja kavereita niin paljon. Olen kuitenkin hyvin sosiaalinen sisältäni mutta en pysty ottamaan kontaktia ja ystävystymään.
Siitä toisesta puoliskosta en edes enää haaveile, en usko että kukaan voisi minusta pitää. Toisaalta en koe sellaista edes tällä hetkellä kaipaavani, vaan ystäviä, tai ystävää, edes sitä yhtä oikeaa ystävää.
Voiko tästä suosta edes päästä ylös?
Hyvä että löysin tämän sivuston, ei siksi, että tuo sun elämäntilanne mua mitenkään muuten ilahduttais, mutta ainakin tuo jotain lohtua kuulla omaa tarinaa jonkun toisenkin ihmisen suusta. Tiedetään, että vaikka ollaankin yksin, niin ei silti yksin samassa tilanteessa..
Mä koen myös olevani "sosiaalinen" sisältäni, ja kaipaisin ihan hirveästi ihmisiä lähelleni, mutta silti en pysty heitä siihen päästämään, silloinkaan kun siihen tilaisuus olisi. Siinäpä ongelmaa kerrakseen.. Tuntuu että kun olisi mahdollisuus, ja halu tutustua johonkin ihmiseen, jossain vaiheessa naksahtaa joku lukko kiinni tuolta aivojen sopukoista, ja vetäydyn pois tilanteesta. Ja sitten ollaan taas yksin.
Pari ystävää on lapsuudesta, ja yksi keneen olen ystävystynyt "aikuisiällä", mitä pidän vieläkin suurena ihmeenä. No, nyt asun heistä kaikista ison välimatkan päässä, toisella paikkakunnalla, jossa yksinäisyys on taas läsnä ja tunnepuolen lukko pysyy ja on tiukasti kiinni.
Usko tai älä, toimin vielä asiakaspalveluammatissa, mutta jotenkin sitä onnistuu peittämään ja kätkemään tämän "karmean salaisuuden", joka hävettää itseä.
Tuntuu että tällä tavalla eläen valuu koko lyhyt elämä hukkaan. Sitä odottaa että tämä jotenkin muuttuisi itsestään jonain päivänä, mutta toiveajatteluahan se on.
Mutta tässä sitä mennään päivä kerrallaan, (edes) sitä yhtä ihmistä odottaen, jonka kanssa voisi jutella, käydä kahvilla, lenkillä, ihan mitä vaan..
Liekö vain kaunis ajatus.