yhteiskunnallinen keskustelu

yhteiskunnallinen keskustelu

Käyttäjä yaesu aloittanut aikaan 29.01.2013 klo 15:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä yaesu kirjoittanut 29.01.2013 klo 15:07

Terve.

Taas aikaa olla, lukea (uutisia), pelata …. yms jonninjoutavaa.
Työt siis loppuivat vuoden vaihteessa, kuten niin monelta muultakin tässä oleskeluyhteiskunnassa ja huutavan työvoimapulan luvatussa maassa. Joko se eläkepommi jysähti. Tuotakin on jo saanut odotella vuosia.

Ei muuta kuin hakemaan töitä. Hopi hopi, kiertele, kerjää, elä laiskottele, jottet ole turhake.

Miksi moinen aloitus. Puran varmaan omaa kiukkuani ja turhautumistani.
Millaisia tuntoja teissä herättää yhteiskunnallinen keskustelu?

Onhan näitä

Äidit nopeammin työelämään
Vanhuksille pienempi palkka
Eläkeikää ylös ylös ja vielä vähän ylös
Nuorisotyöttömyys (Espanjassa jo 50 %)
Yt neuvottelut käynnistyivät yrityksessä X ja Y

Niin, että miksi nämä näin minua vaivaavat? Ahdistusherkkä kun olen.
Parempi olisi olla kai lukematta ja kuulematta moisia uutisia.

Juurihan se Urpilainenkin pääsi sanomasta että sosiaalinen kriisi on nurkan takana.
Onko tämä vain jatkuvaa uhkakuvien esiin tuomista vai mitä. Miksi ei sitten tehdä jotain. Jaeta työaikaa / paikkoja.
Minusta ainakin työnantajat ja poliitikot ovat täysin etääntyneet. Miten niihin enään edes saa yhteyttä, töitä kysyäkseen?

Raksahommissa saattoi joskus kysyä mestareilta työmaalla töitä. Nykyään pitää tiedustella projektipäälliköiltä. Uskotteko että ne ovat kiireisiä jaksaakseen keskittyä työnhakijaan saatikka muistamaan niitä.

Vastaus on se sama, ei juuri nyt ole mitään.
Ja suhteita minulla ei hirveästi ole. Niillähän sitä töitä täällä saa.

Äh, mitä tämäkään hyödyttää?
Kunhan mutisen.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 08.02.2013 klo 21:35

yaesu kirjoitti 29.1.2013 15:7

Terve.

Taas aikaa olla, lukea (uutisia), pelata .... yms jonninjoutavaa.
Työt siis loppuivat vuoden vaihteessa, kuten niin monelta muultakin tässä oleskeluyhteiskunnassa ja huutavan työvoimapulan luvatussa maassa. Joko se eläkepommi jysähti. Tuotakin on jo saanut odotella vuosia.

Ei muuta kuin hakemaan töitä. Hopi hopi, kiertele, kerjää, elä laiskottele, jottet ole turhake.

Miksi moinen aloitus. Puran varmaan omaa kiukkuani ja turhautumistani.
Millaisia tuntoja teissä herättää yhteiskunnallinen keskustelu?

Onhan näitä

Äidit nopeammin työelämään
Vanhuksille pienempi palkka
Eläkeikää ylös ylös ja vielä vähän ylös
Nuorisotyöttömyys (Espanjassa jo 50 %)
Yt neuvottelut käynnistyivät yrityksessä X ja Y

Niin, että miksi nämä näin minua vaivaavat? Ahdistusherkkä kun olen.
Parempi olisi olla kai lukematta ja kuulematta moisia uutisia.

Juurihan se Urpilainenkin pääsi sanomasta että sosiaalinen kriisi on nurkan takana.
Onko tämä vain jatkuvaa uhkakuvien esiin tuomista vai mitä. Miksi ei sitten tehdä jotain. Jaeta työaikaa / paikkoja.
Minusta ainakin työnantajat ja poliitikot ovat täysin etääntyneet. Miten niihin enään edes saa yhteyttä, töitä kysyäkseen?

Raksahommissa saattoi joskus kysyä mestareilta työmaalla töitä. Nykyään pitää tiedustella projektipäälliköiltä. Uskotteko että ne ovat kiireisiä jaksaakseen keskittyä työnhakijaan saatikka muistamaan niitä.

Vastaus on se sama, ei juuri nyt ole mitään.
Ja suhteita minulla ei hirveästi ole. Niillähän sitä töitä täällä saa.

Äh, mitä tämäkään hyödyttää?
Kunhan mutisen.

Pahoinvointi(yleinen ahneus) on muuttamassa tätä yhteiskuntaa huonompaan suuntaan.
Siitä ei voi syyttävää sormea osoittaa pahoinvoiviin, koska se on ainoa terve reaktio kurjistuvissa olosuhteissa, voida pahoin.
Joitain merkkejä on hyväpalkkaisten vapaaehtoisessa palkanosastaan luopumisessa,
että jos se olisi alku tasauksen tapahtumiseksi.
Toivoa saa, luottaa ei tiedä, epävarmat ovat ajat.
Rahalla ei onnea saa, mutta saisiko jokainen oman osansa leipää?