Voimalauseita

Voimalauseita

Käyttäjä Katata aloittanut aikaan 04.12.2018 klo 19:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Katata kirjoittanut 04.12.2018 klo 19:01

Onko ihmisillä jonkin sortin lohdullisia/voimauttavia lauseita tai ajatuksia, jotka hieman auttavat pahassa hetkessä?

Itse luin kerran yhdestä englanninkielisestä sarjakuvasta erään hahmon lohduttavan toista, että ”kriisin hetkellä äidilläni oli tapana sanoa ”this, too, shall pass” [tämäkin väistyy vielä]”. Tuota ”this, too, shall pass” olen ajoittain hokenut itselleni. Nyt pitäisi laajentaa lausevalikoimaa, joten kertokaas omianne 😀

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 05.12.2018 klo 15:38

Minulla on tuo sama ”this too shall pass”. Olen harkinnut sen tatuoimista käsivarteen, niin hyvä se on 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 05.12.2018 klo 15:40

Mitä vaikeampi haaste, sitä näyttävämpi epäonnistuminen.

Käyttäjä Iolana kirjoittanut 12.02.2019 klo 12:02

Itselläni on tietokonepöydän yläpuolella enkeli taulu ja siinä lause "we are never so lost that angels can't find us" sitä hoen useamman kerran päivässä. Ja enkeli roikkuu myös kaulakorussa.

Äidilläni oli jokin "hengitä ja anna hyvän kiertää" en muista aivan tarkalleen.

Käyttäjä kirjoittanut 12.02.2019 klo 21:39

Vaikka häviäisit jossain lajissa, pistä vastaan niin paljon kuin pystyt.

Käyttäjä metsänmenninkäinen kirjoittanut 13.02.2019 klo 14:53

Kiva keskustelunaihe tämä.

Minullakin soi usein hokemana päässä tuo "This too shall pass."

Mulla on itseasiassa aika montakin, mutta useimmat niistä on kappaleiden sanoja joita tulee usein hyräiltyä...

"From the stars and the dust
We were made, all of us"
Saara Aalto - Dance like nobody's watching

"Alotan ittestäni, korjaan mun mielen.
Nostan mun katseen ja suupielet."
Elastinen- Eteen ja ylös

Don't lose who you are, in the blur of the stars
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay
Sometimes it's hard, to follow your heart
Tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
Just be true to who you are
Jessie J- Who you are (Joskin mä kuulen tämän päässä Saaran esittämänä XFactor UKssa)

Sitten itselleni tärkeä lausahdus on:

I am not what you think I am. You are what you think I am.

🙂🌻

Käyttäjä Joie kirjoittanut 13.02.2019 klo 21:03

Täällähän on hyviä!! Lisään yhden, mutta nyt en ole kyllä ihan varma kenen sanoja nämä on. Mahdollisesti Howard Thurmanin?

"Don't ask what the world needs from you. Don't ask what people need from you. Ask yourself what brings you alive, for the world needs people who are alive."