Voiko elämä olla nautinnollista? Vai onko elämä vain hengissä selviämistä?

Voiko elämä olla nautinnollista? Vai onko elämä vain hengissä selviämistä?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 02.12.2021 klo 13:16 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.12.2021 klo 13:16

Ajattelin tässä että mitä tältä elämältä voi oikein odottaa? Onko maailmakin vain suuri kone? Ja ihminen myös? Onko pakko kärsiä? Mikä on kaiken pointti? Jotenkin sellainen fiilis tullut, että tässäkö tämä nyt sitten on. Hengitettävä on. Tuntuu siltä ettei elämästä saisi nauttia… Olen opiskellut kaikenlaista, mutta usein tullut se fiilis että mitä hyötyä tästäkin on… Voi lukea kaikki maailman kirjat jne. mutta siltikään niistä ei löydä vastausta siihen, että mikä tässä elämässä on se pointti? Tiedän että elämällä ei saa leikkiä… Kuolema on hirveä asia… Mutta tuntuu välillä siltä että elämä on vain erämaa…

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 02.12.2021 klo 15:52

Ihminen.

Juna joka ei tiedä mihin rata vie
silti täysin raiteillaan
Kivikova kuva kuin lasi, jalokivi
Kivi on kova,
Minä En
Olen ihminen
Mutta mikä se on
ihminen
Mikä se on
ihminen
Mutta mikä se on
olen ihminen
Palapeli kylän viisan naisen luo
hiihtelin kuitenkin, vaikka pelkäsin
Oli talvi tietenkin
lumi suli pois
alkoi hihittää kun katsoi outoa hiihtäjää
Ja koko kylä nauroi
Minä en ole ihminen
Mutta mikä se on
ihminen
Mikä se on
ihminen
Mutta mikä se on
olen ihminen
Timanttisilmä ja kultasuu
kauan eläköön
Me muut mennään rukoilemaan
rahapyhättöön
Oven takana joku koputtaa
kuka, kuka se siellä ruikuttaa
aina vaan
Voi kun pääsis lepoon haudan viileyteen ja rauhaan
Jäis lasista puhalletut kaupungit
ja kullatut sekunnit
ja kivikova kuva kuin lasi, jalokivi
kivi on kova
Minä en
Olen ihminen
mutta mikä se on
ihminen
Mutta mikä se on
ihminen
Mikä se on
olen ihminen

 

Ismo Alanko.

Ihminen on mysteeri eikä vähiten itselleen...mikä ihminen on?
Se selviää vain elämällä. Silti Ihminen/elämä jää osittain mysteeriksi...pohdintaa riittää lopuksi elämäksi...ehkä seuraavaksikin?

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 4 kuukautta sitten. Syy: Korjaus
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.12.2021 klo 18:54

Pitääkö elämän olla jompaa kumpaa?

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 02.12.2021 klo 21:56

Minkä ikäinen olet?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.12.2021 klo 11:59

32 v. Voihan tietenkin elämä sitten olla vain sellaista tasaista ns. köröttelyä.

Vähän tuntuu siltä välillä että ihmiset elävät nykyään liikaa nettimaailmassa. Niin kuin minäkin toki elän siellä liikaa.

On unohdettu että tuolla jossain ikkunan takana on maailma myös.

Vaikka toisaalta, kyllä sen ymmärtää miksi ihmiset roikkuvat netissä koko ajan. Tuo ikkunan takainen ulkomaailma on niin hirvittävän tylsä välillä. Ja kun on korona-aika jne.

Elämä todellakin on välillä ongelma. Kun pitää joka päivä tehdä samat asiat. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. On tämä nettimaailma sitten kuinka ihana tahansa, niin ihminen elää elämänsä jossain muualla kuin täällä.

Ehkä silloin ihminen elää elämäänsä kun hän on toisten parissa. Vaikka toisaalta toisten parissakin voi tulla konflikti tilanteita yms. Mutta joskus niitä vain tulee...

Se tässä elämässä eniten kyrsii ehkä että kaikki opiskelutkin jääneet kesken. Tavallaan pitäisi vain ruoskia itseänsä eteenpäin opintiellä, mutta kun sitten on olemasa paljon muutakin elämässä kuin opiskelu. Pitää syödä, urheilla jne. Tavallaan elämä on vain ravia paikasta toiseen.

Kai se niin on että elämä on vain liikettä paikasta A paikkaan B.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 03.12.2021 klo 21:49

Minulla jatko-opinnot myös katkenneet, vaikka muodollisesti vielä tänä lukuvuodeksi kirjottauduin läsnäolevaksi.