Aluksi rsnn, haluan sanoa,että kiva et avasit keskustelun tällaisesta aiheesta. Täällä yleensä puhutaan lähinnä ahdistavista jutuista, joten kiva välillä puhua tai ihan vaan lukea jotain mistä tulee hyvä mieli. Tai jos nyt ei hyvä mieli niin ainakin jonkin verran piristää kaiken p...n keskellä... 🙂
Piristäviä asioita elämässäni....
-Huumori
Mun piristävistä ja voimia antavista jutuista paras on ehdottomasti sairas huumorini 😋 Pystyn repimään sarkastista huumoria melkein mistä vaan. Puolisoni ja ystävieni kanssa meillä on ihan omat pöljät juttumme joiden vuoksi meitä pidetään ihan kaheleina...eiku ehkä meitä pidetään kaheileina siksi kun se on täyttä totta...
Huumorini on myös joskus jonkinlainen tapani selvitä ikävistä asioista. Esim. olen lapsena kokenut perheväkivaltaa. Tästä olen puhunut paljon anoppini kanssa,joka on myös kokenut samaa.Itkemme yhdessä ja tuemme toisiamme. Kuitenkin jompikumpi saattaa heittää jotain sarkastista huumoria siitä, miten "hyvät" vanhemmat meillä on ollut. Sit kumpikin repeää nauruun ja lopuksi ollaankin vedet silmissä naurusta 🙂
Jos vanha sanonta siitä,et nauru pidentää ikää, on totta, niin minusta ette pääse ikinä eroon!!
Sit seuraaviin juttuihin...
-läheiset ihmiset
läheisten ihmisten seura piristää ja antaa voimia aina. vaikeina hetkinä lohdottaa jo tieto siitä etten ole yksin. Ilman miestäni ja ystäviäni en varmaan olisi enää elossa.
-taideharrastukseni
taiteen tekeminen on todella terapeuttista. se auttaa purkamaan pahaa oloa, saamaan ajatukset muualle ja antaa onnistumisen kokemuksia. Taide on ollut lähellä sydäntäni jo ihan lapsesta saakka.
-kirpparit
rsnn mainitsikin jo halvat kirppislöydöt... itsekin tykkään kierrellä kirppareita ja monesti jokin hyvä löytö voi pelastaa huonon päivän. olemme mieheni kanssa pienituloisia (minä kuntoutustuella, mieheni opiskelija), joten ei ole hirveesti varaa shoppailla. Onneksi täällä on hyviä kirppareita. Jos paikkakunnaltasi ei löydy kirppistä,niin ainahan pääsee esim huuto.nettiin tai johonkin muuhun nettikirppikseen.
-keskustelufoorumit
En ole mikään nörtti,mutta silti olen hurahtanut tiettyihin keskustelupalstoihin. Niistä voi löytää samanhenkisiä ihmisiä ja saada uusia ystäviä. Kuten esim nykyisen aviomieheni löysin eräästä chatista (nyt seurusteltu 8 vuotta) ja udet ystävät ja ajatusten jakaminenhan piristää aina
Tuossa tuli nyt muutamia piristäviä ja voimaa antavia asioita. Varmasti löytyy enemmänkin, nuo vaan tuli ekana mieleen. Kertokaahan muutkin omia juttujanne ja kommentoikaa myös 🙂