Vinkkejä kaivataan.

Vinkkejä kaivataan.

Käyttäjä Timotomi aloittanut aikaan 11.02.2009 klo 23:38 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Timotomi kirjoittanut 11.02.2009 klo 23:38

Ok, olen 27-vuotias masentunut ja selkävammainen mieshenkilö. Syön masennukseen Sertraliinia ja selkään Tramalia.

Ongelma on se (masennuksen lisäksi siis), että Tramal aiheuttaa vaikeuksia nukkua ja sitten kun saa nukuttua, nukkuu 12 tuntia putkeen. Saattaa tietysti olla myös masennuksen tekosia, tosin syy on mulle sinänsä yhdentekevä.

Joten, miten helpottaa heräämistä / saada päivärytmi takaisin?

Tietysti, jos joku kertois masennuksen poistamiseen jonkun loitsun, ni sekin kelpaa. Selkävaiva on pysyvä, joten siihen ei mitään ole.

Käyttäjä KalpeaKaiku kirjoittanut 16.02.2009 klo 23:28

Heih,

en kärsi masennuksesta tai fyysisistä vaivoista, mutta muista syistä olen kokenut vaikeuksia nukkumisen kanssa. En kyllä osaa mitään poppaskonstia sanoa, mutta ajattelin jotain kirjoittaa omasta tilanteestani...

Minulla ainakin herääminen tai päivärytmin pito vaikeutuu, jos ei ole oikein kunnon syytä, miksi sellaista pitäisin. Usein ajattelen viikonloppuja etukäteen niin, että onpa kerrankin aikaa silloin tehdä jotain, mutta sitten jostain syystä jos olen saanut unta huonosti ja aamunukkuminen venähtää ja olo on epämääräinen, niin ennalta ajatellut tekemiset yms muuttuvat jotenkin samantekeviksi ja vajoan jonkinlaiseen yleiseen flegmaattisuuteen...

Oikeastaan tällä jorinallani halusin herättää ajatusta/keskustelua siitä, miten tällaiset ajatukset vaikuttavat pidemmällä aikavälillä nukkumiseen... Siis se, että ei koe mitään tärkeätä syytä herätä aikaisin/pitää tiettyä rytmiä.
Itselläni auttaa se, jos edes aika ajoin saan järjestettyä tekemistä, jonne on pakko vaikka kotoa lähteä yms.