Vielä kerran haluan nauttia sen kielletyn hedelmän elämänpuusta. Kohdusta taistelin tähän todellisuuteen joka on kuin sammuva liekki. Kaiken koetun kannan sisälläni elämäni loppuun asti. Aivan kaiken.
Näen edessäni vain tyhjänä ammottavan haudan. Jonne haaveet hukkuvat kuin karhu suolla. Elämä on hidasta vajoamista. Sen olen tajunnut. Tajuan elämän ja kun on kuollut on tajuton.
Sieluni on kuin herkkä kananmuna joka taistelee omasta olemassa olostaan.
Kaiket päivät mietin viimeistä päivää. Kaiket illat mietin viimeistä iltaa.
Jeesuksen Kristuksen nimeen minä vannon, että olen taistellut sitä elämän verikoiraa vastaan. Olen hakannut sitä puulla päähän ja lyönyt nyrkkiraudalla päin kasvoja, mutta siinä ne se on ja hitaasti repii sieluni raunioiksi.
Mieleni on kuin Hirosima pommin jälkeen. Kuin supernova tähden räjähdyksen jälkeen.
En enää pysty käsittämään käsittämätöntä. Tai en varmaan ole koskaan käsittänytkään.
Tätä valtavaa murhenäytelmää jota elämäksi kutsutaan. Tätä traagista teatteria.
Maailma näyttämönä ihmiset näyttelijöinä.
Koko historia syöksyy päälle kuin tsunami. Kaikki tuntuu järjestäytyneeltä kaaokselta. Iloita haluan mutta sydämmessäni kytee surun virvaliekki.
Vielä kerran aloitan rämpimään tässä juoksuhiekassa. Vaikka tiedän että hiekka tiimalasissa vähenee…
Ei muuta.