Vesi. Millloin loppuu?. Pelottaa :(

Vesi. Millloin loppuu?. Pelottaa :(

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 16.03.2017 klo 20:15 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aavameri kirjoittanut 16.03.2017 klo 20:15

Tätä mietin todella paljon. Joka päivä. Makea vesi loppuu joskus, se on varma. Vielä Suomessa on, mutta kauanko? Suurimassa osassa maailmaa tämä on todellisuutta ja erittäin säännösteltyä. Vettä on siellä vain niillä kenellä on rahaa. Ei muilla. Uskon, että tämä on täälläkin todellisuutta suhteellisen pian. Tarkoitan siis puhdasta ja makeaa vettä.
😭

USA:ssa on alueita missä kaikkein köyhimmillä ei ole varaa veteen. Kauanko kestää että esim. COCA – COLA ostaa Saimaan ( tai jonkun vastaavaan). Pelkään, että max 10 vuotta.

Läpi mennyt Metsähallituslaki on se, joka mahdollistaa tuon edellä mainitun skenaarion.😭😭

Tiedän, että jotkut ajattelee tästä eritavalla.. mutta todellisuus maailmalla on toinen,, ja kylmää realismia…

Minua pelottaa, koska vielä sitä täällä on, mutta ei kauaa. vedestäkin tehdään yhä enemmän taloudellinen hyöty. Ja en usko että suomen vedet hyödyttää meitä, vaan monikansalliset yhtiöt saavat ne. Vaikka pakolla…😑❓

Pelkään ja ahdistun tästä SUUNNATTOMAN PALJON, JATKUVSTI. Vesi loppuu, se on 100 % varma. Myös täältä.

Ilmasto/vesi pakolaisia on tulossa tulevina vuosikymmeninä. Se on varmaa.

AHDISTUN PALJON, kun tiedät että se loppuu, miten meidän köyhien käy, mistä saadaan vettä. ITKEN JOKA PÄIVÄ TÄTÄ, KUN TIEDÄNT, ETTÄ NÄMÄ PELOT ON IHAN REALISIMIA…😭😭

Miten varautua sen loppumiseen..?😭

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 24.03.2017 klo 17:17

Mä en tiedä miksi, mut tämä on mun suurimpia ahdistuksen syitä. Olen kuitenkin realisti ja tiedän että nämä realistisia pelkoja. Suurimmassa osassa maailmaa ei niin kuin täällä. Pelkään että milloin tänne tulee sama tai että meidän näitä varja myydään pois ja se aiheuttaa meile ongelmia jne. Itken tätä välillä. Tänään pohdin että jos nämä pelot toteutuu, tekisin itsemurhan.

( näitä mum pelkoja on ulkomailla ja siellä tavallisilla ihmisillä ole niinkuin täälllä, vielä siis... ☹️

Neuvoja ? ☹️

Ps. Tiedän että mun pelko joidenkin mielestä ehkä turha, mutta todellisuus on muuta😭 ( ainakin muualla ja tulevaisuudessa)

Mitä teen ? 😭

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 25.03.2017 klo 17:02

http://yle.fi/uutiset/3-9522618

Nyt uutisoidaan taas kuinka riskit on kova.

Uhka on todellinen. Koko ajan enemmän pelkään sitä milloin meidän vedet myydään ai alistetaan kilpailulle ( ei hyödytä meitä). Riskit erittäin suuret ja pelot toteutumassa. Nyt ahdistaa😭😭

Mitä teen?😭

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 25.03.2017 klo 17:14

Ahdistaa niin pelot tästä. En nukuttua saa ja pyörin koko ajan. Ruoka halu katosi😭

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 10.04.2017 klo 21:42

Kirjoitan tästä tähän koska minua ahdistaa ja pelottaa tämä asia. Kyse on niin keskeisestä asiasta ja tämä on aiheuttanut ja aiheuttaa ongelmia monessa maassa yhä enemmän. Myös USA:ssa ja Israelissa. Pelkään, että koska ne ongelmat tulvat tänne tai nuo minun pelkojen skenaariot toteutuvat😭

Tällä hetkellä tämä on yksi suurimmista ahdistuksen aiheuttajista ( sija2 ) aiheuttaa unettomuutta. En tiedä miksi mietin ja ahdistun tästä. Tuo myyminen tai yksityistäminen on suurimpia pelkoja minulla ja siitä miten vesiasian käy muualla ja TÄÄLLÄ erityisesti 😭

Tiedän, että voi olla outo aihe stressata mutta en voi itselleni mitään😭

Uskooko joku että tässä käy hyvin suomalaisten kannalta vai niin kuin muuallakin?😭

( stresaan tätä kaiken muun lisäksi, paineet alkaa olla liikaa)

Käyttäjä Axuli83 kirjoittanut 16.04.2017 klo 00:39

En voi sua varmaankaan auttaa stressaaamisen ja murehtimisen loppumisessa☹️. Mutta itse ajattelen näin:

Huomisesta eikä mistään muusta voi oikeesti varmana tietää. Ajattelen asiaa sitten kun se tulee kohdalle. Vaikka sillon voi olla jo myöhäistä.

Tarkotus ei oo tällä esimerkillä pelotella. Ei todellakaan. Mutta haluan vaan kertoa miten ite ajattelen. Esim.nuo nykyiset terrori - iskut. Oon todennut että jos isku tapahtuu niin se tapahtuu ja en voi pelätä ja murehtia asiaa johon mä en voi mitenkään vaikuttaa. Jos pommi räjähtää mun kohdalla niin se räjähtää. Tuskimpa edes ehdin reagoida siihen.

On mullakin toki mielessä käynyt että mitä tapahtuu jos ja kun vesi loppuu. Ollaan siinä mielessä hyvässä paikassa että täältä se vesi loppuu viimeisimpänä. Mutta onhan noita juttuja jo esim.Usassa kaliforniassa sataa niin harvoin että eivät enää saa kastella nurmikkoja tai täyttää ja tyhjentää uima-altaita. Mikä on mun mielestä ihan oikein.

Tarkoitus ei ole loukat sua mitenkään. Totean vain että taidat murehtia paljon asioita. Tiedän etten voi mitenkään poistaa sun pelkoja, mutta lähetän sulle kuitenkin voimia
☺️❤️!!