Vertaistukea pakko-oireisesta häiriöstä ja skitsoaffektiivisesta häiriöstä kärvivälle!

Vertaistukea pakko-oireisesta häiriöstä ja skitsoaffektiivisesta häiriöstä kärvivälle!

Käyttäjä hattivatti82 aloittanut aikaan 05.07.2015 klo 15:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä hattivatti82 kirjoittanut 05.07.2015 klo 15:24

Hei Olen kahden leikkiikäisen lapsen äiti. Olen nuoruudesta lähtien sairastanut psyykkisiä sairauksia. Nyt sairastuin viime vuoden lopussa skitsoaffektiiviseen häiriöön ja lisäksi minulla on pakkoajatuksia lapsiani ja myös muita ihmisiä kohtaan. Koen olevani yksin sairauteni kanssa ja kaipaan vertaistukea muilta sairastavilta, mieluiten muilta äideiltä.
T:Hattivatti82

Käyttäjä nuoriaiti kirjoittanut 10.07.2015 klo 09:44

Moikka!

Minulla myös synnytyksen jälkeen ilmestyi pakkokäyttäytymistä, jotta saisin asiat pidettyä kontrollissa. Sen verran tuntui tapahtuvan negatiivisia asioita toisensa perään niin tuntui, että hain kokoajan jostain pakkotekemistä, esimerkiksi vessapaperiin ei saanut jäädä repaleista kohtaa, muuten tapahtuisi jotain pahaa. Jossain vaiheessa pääsin eroon noista kun uskaltauduin ottamaan riskin ja jätin asioita tekemättä ja sain huomata, ettei pahoja asioita tapahdukaan.

Vauvan ollessa 7kk aloin olemaan jo todella väsynyt (yhäkin herättää 1-2h välein yöllä), stressaantunut ja ahdistunut niin tällöin tulivat pakkoajatukset; pelkäsin kiinnostuvani lapsestani seksuaalisessa mielessä. Ajatus sai minut ahdistumaan niin pahasti, että voin pahoin jo fyysisestikin. Ajatuksia esiintyy kun olen väsynyt, väsyneenä ja stressaantuneena kun on paljon vaikeampi yrittää järkeistää asioita. Mutta hyvin nukutun ja levätyn ajanjakson jälkeen ajatuksia tulee vain vähän ja ne on helposti sivuutettavissa.

Millaisia tuntemuksia sinulla on? Kovasti tsemppiä sinne! 🌻🙂🌻