Vertaistukea ikäihmisille
Olisikohan keskustelijoita tällaiseen ketjuun?
Olen itse 60v, toipumassa rintasyövästä ja en enää taida tulla työkuntoon vaan eilen laitoin työkyvyttömyyseläkehakemuksen. En ole toipunut fyysisesti enkä psyykkisesti.
Avioliitossa olimme lähes 30vuotta mutta viime kesänä muutimme epävirallisesti eri asuntoihin. Mies pääsi vanhuuseläkkeelle ja hän on aina haaveillut mökistä järven rannalla ja sen nyt toteutti. Minä en viihdy mökillä kokopäiväisesti joten ostin oman pienen asunnon. Emme hae avioeroa. Soitamme toisillemme joka aamu ja illalla kysymme miten päivä meni.
Lapsia ja lapsenlapsia käymme yhdessä tapaamassa.
Mun päiväni kuluvat kävelessä, vesijumpassa, fysikaalisissa hoidoissa, kuntosalilla, kahviloissa ja sohvalla. Hoidot ovat tehneet minusta pöhöttyneen näköisen ja oksettaa katsoa itseäni peilistä. Rinnat eivät roiku, kun niitä ei ole mutta vatsanahka on lähes polvissa. Käsivarretkin löystyvät vaikka kuinka nostelen käsipainoja.
Eli vanhenen hyvää vauhtia. Kuolema ei minua pelota, voisin vaikka huomenna kuolla eikä mitään jäisi tekemättä tai näkemättä. Elämäkin kyllä on ihan mukavaa.
Vielä en voi mitään tulevaisuutta suunnitella, kun en tiedä jatkuuko työt vai ei.
Tässäpä tarinaani näin aluksi. Tuleeko joku mukaan keskusteleen?