Velvollisuuden tunne, liika kiltteys tms. -> Huono omatunto

Velvollisuuden tunne, liika kiltteys tms. -> Huono omatunto

Käyttäjä Annikki88 aloittanut aikaan 05.09.2016 klo 22:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Annikki88 kirjoittanut 05.09.2016 klo 22:19

Olen ohjannut monta vuotta erästä kerhoa, jossa oli pitkään samoja ohjaajia, mutta nyt ovat kaikki muut vanhat lähteneet pois paitsi minä. Jo viime keväänä oli vaikeuksia saada uusia ohjaajia, eikä seuran puheenjohtajakaan ymmärtänyt/kuunnellut asiaa ollenkaan, kun siitä jo monta kuukautta aiemmin puhuttiin, että se yksi muuttaa ja tarvitaan uusia ja meillä ei ole enää jäljellä mitään kanavia, mistä yrittäisi etsiä. No saatiin uusia ohjaajia, mutta nyt on taas se sama juttu. Tarvittaisiin taas uusia. Laitoin asiasta viestiä kyseiselle henkilölle jo n. kuukausi sitten, eikä hän ole soittanut tai vastannut viestiin mitään. Olen myös sanonut jo aiemmin, etten halua enkä aio olla päävastuussa tuosta hommasta, mutta minun harteille se nyt näköjään on jäänyt. Ei vaan ole enää muita, ketkä opastaisi sitten taas ne uudet ohjaajat. Olen totaalisen väsynyt etsimään uusia ohjaajia ja etenkin kouluttamaan niitä jne. En jaksaisi sitä rumbaa aina. Koska kukaan muukaan ei ole ottanut mitään vastuuta ja koska en ole oikeasti jaksanut, niin en ole tehnyt nyt asialle mitään. Muuta kuin siis sanonut siitä muille. Välillä on ollut huono omatunto, kun tuntuu, että se olisi ns. minun velvollisuus, mutta nyt on jonkun aikaa tuntunut siltä, että ”ihan sama, ei oo mun ongelma”. Eilen ja tänään on se puheenjohtaja yrittänyt soittaa, mutta en vastannut, koska en vain jaksa puhua hänen kanssaan. Varmaan kyselisi että millons me aloitetaan. Voinko vaan yksinkertaisesti olla tekemättä asialle mitään ja olla vastaamatta mihinkään ja jättää sitä niiden omaksi hommaksi, vaikkei ne sitä osaakaan hoitaa? Kun tavallaan koen myös, että minulla ole mikään velvollisuus niitä asioita hoitaa. :/

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 06.09.2016 klo 10:12

Minusta se on selvä peli. Jos et koe, että se on sinun vastuulla, niin ei se silloin sitä ole 🙂

Käyttäjä Annikki88 kirjoittanut 06.09.2016 klo 15:23

Pompula: Kun nimenomaan tavallaan koen, että se on minun vastuulla. Siis minusta tuntuu siltä. Mutta eihän se voi "virallisesti" olla niin, että minun PITÄISI nyt oikeasti se hoitaa, kun en ole sellaiseen missään vaiheessa lupautunut. Olen sanonut, että voin EHKÄ jatkaa syksyllä ohjaamista, mutta en ole luvannut järjestää sitä hommaa. Tai niin sanoin jo silloin viime vuoden vaihteessa, kun uusia ohjaajia etsittiin ja kun edellinen "päävastuullinen" muutti pois.

Käyttäjä Annikki88 kirjoittanut 06.09.2016 klo 15:25

Ja ylipäätään olen yrittänyt jo jonkun aikaa jäädä koko siitä ohjaamisestakin pois, mutta on vain ollut "pakko" olla mukana, kun ketään aiempia ohjaajia ei ollut :/ Nyt ajattelin, että mitä jos vain päätän, että en tee sille asialle sitten yhtään mitään enkä mene koko hommaan ollenkaan mukaan, jos kukaan muu ei tee sen eteen työtä, eikä ne "johtajat" tee sille asialle mitään.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 06.09.2016 klo 21:28

Tavallaan ja tavallaan. Selkeesti räpiköit nyt sellaisen kanssa, jota et halua tehdä. Lopeta heti! Helpottiko? 😉

Käyttäjä Annikki88 kirjoittanut 09.09.2016 klo 02:40

No sain nyt tähän vähän apua ja viimein joku ymmärtää jotain 🙂 Suostuin hommailemaan kerhon alulle (ja delegoimaan tehtäviä), mutta se seuran puheenjohtaja saa sinne hankkia ohjaajat. Niistä minä en ota enää mitään vastuuta. Ja muutenkin kun homma on käynnissä, niin katoan 😀
Tai no.. Ellen tuolla aiemmin jo sanonut, niin voisin siis silloin tällöin ohjailla, mutta en taida sanoa sitä, tai en pääse siitä ikinä eroon. Löydän itseni vielä viiden vuoden päästä vastuuohjaajan roolista ;D Eli tylysti vaan uudet heti hommiin (tai miten ikinä aikovatkaan järjestää) ja menen vain jos joku on kipeä tms..