velkaongelmat ja parisuhde kuralla

velkaongelmat ja parisuhde kuralla

Käyttäjä onnetontunari aloittanut aikaan 24.01.2016 klo 10:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä onnetontunari kirjoittanut 24.01.2016 klo 10:52

En tiedä mistä aloittasin mutta nämä ainaiset raha/velkaongelmat alkaa käydä liian voimille. Olemme nuorehko perhe. .kaksi lasta. Noin reilu 5 vuotta sitten saatiin hommattua meille oikein unelmien koti. Syrjässä kylläkin, vanhahko talo/rakennukset. Tilanne oli jo silloin lainaa hakiessa että itselläni oli vain määräaikaisia työsopimuksia, mies työtön ja maksuhäiriömerkinnät joiden velat oli kyllä silloin hoidettu. Laina saatiin kun miehen vanhemmat lähti takaajiksi. Sittemmin olen itse saanut vakituisen paperit..Mies työllistynyt vuodessa aina noin muutaman kuukauden. Heti alkuun lähti rahahommat menemään alamäkeä kun itse tyhmyyksissä rupesin osamaksuilla hommailemaan uuteen kotiin kaikenlaista..Silloin uskaltauduin kysymään reilusti apua ja miehen vanhemmat takasivat järjestelylainan jolla saatiin homma taas ”hanskaan”. Eipä mennyt kauaa kun rupesi tulemaan jotain isoja yllättäviä menoja joihin sorruin ottamaan pikavippejä ja todella pöljänä muka kuvittelin että niistä selviän. Ja mitä vielä..tilanne vain pahentunut sen jälkeen. Nyt reilu 2v olen maksanut ulosottoon ja viime syksynä rupesivat ottamaan suoraan palkasta. Tilanne on koko ajan vain ajautunut huonommaksi ja huonommaksi.. nyt minulla on meno velkaneuvojalle ensi kuussa. Saa nähdä mitä ratkaisua tähän tilanteeseen löytyy jos edes löytyy. Se on niin hirveää ja ristiriitaista kun samaan aikaan haluat hoitaa asiat kuntoon mutta samaan aikaan pilaat kaiken..velkoja on karkeasti tällä hetkellä asuntolaina+ järjestelylaina pankkiin 180000.., ulosotossa ehkä noin 16000, autolaina 11000 ja nyt miehen nimissä olevat viime aikoina syntyneet velat.. raha on ollut aina meidän parisuhteessa se suurin riitojen aiheuttaja. Mies on ollut koko 11v parisuhteen ajan täysin vastuuta ottamaton raha-asioiden hoidossa..ja samaan aikaan äärimmäisen pihi mikä taas on siinä mielessä hyvä koska minä olen ollut se toinen ääripää. Mutta kyse on siitä että kun vastuut ei jakaudu ollenkaan ja kaikki raha-asioiden pyörittely on ollut minun harteilla ja on edelleen. Sitten tuntuu että miehen on hyvä minun niskaan heittää kaikki syyllistelyt siitä kun olen pilannut ja sotkenut raha-asiat tähän jamaan. Ja toinen että hänellä puuttuu täysin aktiivisuus töiden hakemiseen/etsimiseen ja tämä tilanne olisi vaatinut jo aikoja sitten sen että kumpikin työllistyy ympäri vuoden. En enään tiedä miten tässä käy ja onko koko hommaa enään pelastettavissa.. vaikka itselläni onneksi töitä ollut koko ajan ja siitä tuleva palkka motivoi tietyllä tavalla jaksamaan niin alkaa sekin kääntyä siihen ettei motivoi enään töissäkään kulkea kun mikään asia ei ole hallinnassa.