Velkaantuminen vie pohjan kaikelta

Velkaantuminen vie pohjan kaikelta

Käyttäjä emmajoh aloittanut aikaan 14.03.2019 klo 23:20 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä emmajoh kirjoittanut 14.03.2019 klo 23:20

Pääsin pahoin velkaantumaan mieheni selän takana. Tammikuun alussa postiluukusta kolahti maksumuistutuskirje yhden velan maksuerästä, jolloin oli pakko kertoa miehelleni kaikki.. Hän ei osaa antaa minulle anteeksi, enkä osaa minäkään. Tuntuu, että tulevaisuudessa ei ole mitään helpotusta, eikä hyvää tulossa ja haluaisin vain luovuttaa. Olemme reilusti yli 30-vuotiaita, kun pääsen eroon tästä taakasta. Pelkään, että lopulta mieheni päättää sanoa itsensä irti tästä sotkusta ja jättää minut.
Kaiken lisäksi minulla on vakavia mielenterveysongelmia, joka ajaa minua päivä päivältä vain enemmän pohjalle. Mieheni ei osaa minua tukea, koska hän on itse niin järkyttynyt tästä seläntakana velkaantumisestani.
En tiedä mitä tällä kirjoituksella haen, tuntui vain siltä, että täytyy saada se johonkin kirjotettua.

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 15.03.2019 klo 08:10

Kyllähän tuollainen velkaantuminen selän takana koettelee suhdetta riippuen siitäkin, miten suuri velkamäärä on. Nyt olisi vakavan keskustelun paikka, miten eteenpäin ja yhteiset pelisäännöt. Jos miehesi on valmis siihen ja osallistumaan velan maksuun selviätte varmaan siitä ja luottamuskin palautuu ajan kanssa.

Käyttäjä emmajoh kirjoittanut 15.03.2019 klo 10:46

Mieheni kanssa olemme keskustelleet moneen kertaan ja yritämme selvitä tästä yhdessä. Silti epäilyttää ja pelottaa kuinka meidän vielä käy.

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 15.03.2019 klo 12:15

Tehtyähän ei saa mitenkään tekemättömäksi. Jos halua ja ymmärrystä on ja haluatte selvitä niin tapahtuukin. Muussa tapauksessa asiasta tulee ongelma, jonka kanssa on vaikea elää. Tärkein kysymys on haluaako mies tähän ryhtyä, sinun on pakko, koska velka on sinun vastuulla.