veli käyttää isäämme hyväksi taloudellisesti.

veli käyttää isäämme hyväksi taloudellisesti.

Käyttäjä eksynytsielu aloittanut aikaan 23.05.2020 klo 14:00 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä eksynytsielu kirjoittanut 23.05.2020 klo 14:00

Moikka, on aika ikävä aihe, joka jatkunut koko aikuisiän. Veljelle tänään mainitsin asiasta, niin hän solvasi minua ja esti minut. En haluaisi menettää ainoaa täyttä veljeä, mutta ei tunnu oikealta hänen toiminta. Hän vaatii isältämme rahaa säännöllisesti. Ei suostu hakemaan köyhäinapua.

Viime syksynä puhuin asiasta isäni kanssa mökillä ja hän halusi heti vaihtaa puheenaihetta. 

Kuinka asian saa ratkaistuksi siten, että hyväksikäyttö loppuu, mutta välit ei mene ikuisesti? 

Pelottava tilanne. 

Käyttäjä autumn91 kirjoittanut 16.10.2020 klo 20:11

Hei eksynytsielu, ensiksi halaus sinulle vaikeassa tilanteessasi. En osaa sanoa sinulle mitään lohduttavaa, sillä olen samassa tilanteessa. Pikkusiskollani on jokin persoonallisuushäiriö tai muu diagnosoimaton henkinen kypsymättömyystila ja kieltäytyy lääkityksestä ja hoidosta. Hän on 30-vuotias kahden lapsen yh-äiti, lopetti koulunkäynnin 15-vuotiaana, ei ole päässyt työelämään. On sanomattakin selvää, että hän imenyt vanhempani kuiviin sekä rahallisesti että ajallisesti 15 vuoden ajan. Ei ole mennyt viikkoakaan etteikö isovanhemmat ole hoitanut lapsia. Sisko on ainoa neljästä lapsesta, jolla on omistusasunto, koska isäni takasi lainan ja maksoi vaaditun 10% omasta pussista. Siskolla ei ole aikomusta mennä töihin ja meillä on menneet välit silloin kun oltiin n. 20v koska kehotin häntä ettei ryhdy myymään verkostomarkkinointihuijauksessa vitamiineja. Niihin hän tuhlasi myös vanhempani rahat. He ovat lähes terapian tarpeessa itse eivätkä halua puhua asiasta sisarusten kanssa, koska olemme heitä niin monta kertaa kieltäneet antamasta enempää rahaa. Äitini huusi minulle puhelimessa viime viikolla, kun vihjasin hänelle että tarvitsisimme apua ristiäisjuhlien järjestämisessä. Hän on ihan väsynyt siskon lastenlastenhoidosta. Välimme ovat välillä kireät ja välillä paremmat, kun sisko on poissa kuvioista ja keskitymme esim. toisen siskoni häihin.

Hän on hyvin mustasukkainen huomiosta ja järjestää aina kohtauksia perhetapahtumissa. Tällaisia ihmisiä valitettavasti on. Hän ei koskaan muutu. Mutta syypää ovat vanhempani. He ovat tehneet väärän ratkaisun kun ovat alkaneet toista aikuista ihmistä hyysäämään niin ettei hänellä ole ollut insentiiviä mennä kouluun tai töihin. Lastensuojelu ei puutu asiaan, koska isovanhemmat suojelevat lapsia kun hän ottaa ja häipyy reissuilleen. Pysyn puolisoni kanssa järjissäni kun emme ole tekemisissä vanhempieni kanssa. Niin surullista kuin se onkin. Nautin omasta perheestäni ja ajasta puolisoni perheen kanssa. Mielekäs työ pitää myös mielen virkeänä, vaikka välillä kaipaan yhä vanhemmiltani henkistä tukea elämän karikoihin tai vaikka yhden illan lastenhoitoapua.

Tsemppiä sinulle ja kirjoittele tänne lisää tilanteestasi ja perheestäsi, jos se helpottaa.