Vauva aika ja parisuhde

Vauva aika ja parisuhde

Käyttäjä Raipeee1 aloittanut aikaan 20.12.2020 klo 21:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Raipeee1 kirjoittanut 20.12.2020 klo 21:01

Terve. Täälä huutelee 26v mies. Meidän vauva on 5kuukautta nyt. Koen vauva ajan todella rankaksi. Vauva ei kyllä juurikaan itleskele mutta tuntuu että on kiinni koko ajan vaikka minulla on paljon vapaa aikaakin vaimoni ansiosta. En tiedä oikein mitä tämä on.. tuntuu että tuo lapsi ei vois kiinnostaa yhtään ja olen miettimyt/haaveillut erosta ja yksin olosta?? Meillä on mielestäni suht paljon nyt ollut riitoja pienistäkin asioista vaikka ennen ollut vakaa parisuhde. Olen lukenut että miehilläkin voi tulla masennusta lapsen tulon jälkeen. Voiko tämä olla jotain semmosta? Itse olen aina pitänyt masennusta vain keksittynä sairautena.. tuntuu vain että voimat ei riitä ja hermoo kiriwtää koko ajan. Toivoisin jopa että työpäivät olisi pidempiä että ei tarvitsisi kotio tulla. Vaimolle kum yritän puhua niin kuuntelee hetken ja keskustelu kääntyy siihen että hänelläkin on rankkaa ja sattuu selkään yms kun kantaa vauvaa ja minun murheeni mitätöidään. Ollaan oltu 5v yhdessä ja nyt olisin muka valmis heittämään kaikki viemäristä alas?? Mitä tämä oikein on??

Käyttäjä kirjoittanut 21.12.2020 klo 04:41

Oi, ethän vaan luovuta!

Teillä on vauvastressiä mikä on aivan luonnollista kun pieni on niin pieni. Hienoa, kun teillä on hyvä perusta perheelle 5 v hyvä suhde, sitä kaikilla ei ole vaan laps tupsahtaa usean parin kohdalla liian aikaisin että suhde kestäisi. Kuulostat hyvältä mieheltä. Sanoit vauvan olevan kuin kiinni koko ajan, se kertoo sitoutuneisuudesta sinussa.

Ajattele mitä maailmaa kannattelette sylissänne. Osaa teistä. Teidän rakkaudesta. Joka toivon mukaan tulee kantamaan teitä vanhuuden päivinänne. Hyvä että kirjoitat esim. tänne. Hyvä, ettet ottanut ja lähtenyt. Voimia teille molemmille kestää tämä vauva-aika. Pitäkää huoli toisistanne. Vaihdelkaa mitä lapsen kanssa teette että jaksaisitte. Itsellä ensimmäinen oli poikavauva. Mies oli fiksu, kun vauvalla koliikki-itkua pitkään. Järjesti minulle unta, niinä itkuöinä otti pojan syliinsä ja meni kuistille viilentämään vauvan oloa samalla lämpöä itsekkin kokien. Äitinä on vielä enemmän kiinni vauvassa, varsinkin ensimmäisessä kun kaikki ennen kokematonta. Opetteluttaa mutta olennaista että keksitte kummallekin taukoja, lepoa ja suotte niitä hetkiä toisillenne.

Kaikkk mikä luo harmonista hyvää oloa teille, luo lapselle myös kun pidätte huolta toistenne jaksamisesta.

❤️

Käyttäjä Raipeee1 kirjoittanut 21.12.2020 klo 13:47

Kiitos kauniista sanoista! Vaimo usein myös sanonut että tämä on vain vaihe että se on nopeaamin ohi kuin huomaatkaan. Eiköhän me tästä selvitä :).

Käyttäjä kirjoittanut 22.12.2020 klo 13:08

🙂 Hyvä niin!