Minulle on ollut iso kynnys kirjoittaa asioistani, mutta nyt päätin rohkaista mieleni.
Meillä on ollut ihan helvetillinen tämä 2015 vuosi. Irtisanouduin määräaikaisesta työstä terveydellisistä syistä tammikuussa. Ja tietenkin siitä tuli kolmen kuukauden karenssi. Mieheni opiskelee Kelan rahalla, joten talous asiat meni kuralle.
Nuorempi tyttäremme sairastaa vakavaa masennusta ja on neljä kertaa yrittänyt itsemurhaa. Hän oli psykiatrisella osastolla reilut pari kuukautta. Nyt yrittää elää arjen kanssa omalla asunnolla eri paikka kunnalla kuin me. Joka aamu herätessäni muutaman tunnin yöunien jälkeen katson whats upista, milloin hän on ollut viimeksi paikalla.
Olen niin väsynyt tähän pelkoon, milloin taas tulee puhelu sairaalasta. Haluaisin luottaa hänen sanaansa, ettei koskaan enää tee niin. Mutta se on niin vaikeaa. En muista milloin olisin itkenyt näin paljon.
Ja nämä itsesyytökset. Mitä tein väärin äitinä, mitä jätin tekemättä ja mitä olisi pitänyt tehdä?
Minua ei huvita mikään. Siivoamaankin pitää itseni pakottaa. Itku saattaa tulla ihan yllättäen. En jaksa huolehtia enää omasta ulkonäöstänikään, hyvä kun tukka tulee harjattua. Anteeksi pyyntö rakkaalle miehelleni.
Inhoan sanontoja; kyllä se aurinko paistaa risukasaankin tai ei Jumala anna enempää kuin ihminen jaksaa kantaa. Ne ei tällä hetkellä lohduta kyllä yhtään. En toivoisi edes pahimmalle vihamiehelle tällaista kokemusta oman lapsen kanssa. Tiedän kyllä, että moni on menettänyt lapsensa tällä tavalla, jopa meidän tuttava piirissä. Ja olen pahoillani ja surullinen heidän kärsimyksistä.
Me ollaan taloudellisesti köyhiä tällä hetkellä ja ainut rikkaus on perheemme. Mutta mä olen niin väsynyt enkä oikeasti tiedä miten jaksaa tästä eteenpäin? 😑❓
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.