Vastaus sinulle surutar

Vastaus sinulle surutar

Käyttäjä marielina aloittanut aikaan 25.10.2007 klo 20:56 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä marielina kirjoittanut 25.10.2007 klo 20:56

Ei se mitään harmi vaan kun jouduit kirjoittamaan kirjeen ja se ei lähtenyt Hyvä kun jaksoit ottaa uusiksi Posti on tervetullutta
Sanoit että ei ehkä olisi pitänyt käydä Maijua katsomassa Minulle on kyllä joskus sanottu että on hyvä käydä poislähtenyttä katsomassa että pystyy saamaan sen todeksi itsellensä
Minä kävin 2 kertaa silloin kuolinpäivänä katsomassa Markusta Ekan kerran puolisoni ja hänen miehensä sekä oman puolisoni kanssa ja toisen kerran vielä samana päivänä Markuksen tyttökaverin kanssa Hän oli vasta 16 vuotias jaen oikein yksinkään vahtimestarin kanssa halunnut häntä sinne laittaa
Sitten oltiinkin jo toisella kerralla kaikki yhdessä laittamassa Markusta arkkuun Minä olin ensin yksin hautaustoimiston naisen kanssa pukemassa Markus lähtömatkalle Sivumennen tässä sanoen itkettää nytkin kun tajuaa kuin hirveää se oli Kun saimme hänet peiteltyä siihen arkkuun niin jätimme sitten yhdessä hyvästit kaikki Laitoimme Markukselle hänen unilelunsa vauvaajalta yksi ja toinen rakas unilelu joka oli koko elämän matkassa Laitoin itse vielä hänelle korun kaulaan semmoinen puolikas sydän ketjussa Minulla on nyt se toinen puoli kaulassa Kyllä minusta osa lähti pojan mukana sydämestä ihan oikeasti varmaan
Siunasin hänet itsekin taivasmatkalle ja halusin jotenkin pakonomaisesti yrittää käsin lämmittää hänen kylmiä poskiaan En ole koskaan kokenut mitään niin kauheaa
elämässäni
Käytiin me vielä kerran katsomassa ennen hautajaisia Markusta tuolla ruumishuoneella
ennen kirkkoon tuloa Markus ei ollut muuttunut tosiaan yhtään eikä ulkoisia vammoja näkynyt
Jotenkin halusin jättää ne lopulliset hyvästit kuitenkin En tiedä onko se ollut hyvästä vai pahasta Halusin kiittää vielä viimeisellä kerralla kaikista hyvistä päivistä ja pyytää anteeksi kaikkia pahoja sanoja joita joskus tulee sanottua kaikissa perheissä
Toivottavasti vuodatukseni ei pelästytä eikä järkytä sinua Saman kokeneelle ihmiselle uskaltaa puhua asioista näinkin
Hyvä että olet varannut ajan lääkärille Tarvitset apua masennukseen ja kyllä sinulla varmasti on ahdistuneisuuttakin kun näyt kiusaa ja sellasta
Sinun pikkuinen on tietysti niin hämmentynyt sinun olostasi että hän haluaa vaan sinun hoitavan mutta on toki hyvä että olette suku noin lähekkäin että voi välillä antaa Viivin hoitoonkin sinne mummille ja ukille Niillekin se on varmaan terapeuttista Minulle ei kerennyt siunaantua Markukselta lapsenlapsia kun oli vasta seurustelun alkumetreillä
eikä tyttökään ole kun 19 niin eihän ne pidä tietty kiirettä nekään
Pitää kertoa millainen ajatus minulla tuli kun kävin tässä haudalla aikaisemmin Sinne oli ilmestynyt vaaleansinisellä kivellä varustettu kastesormus ja näin kun joku oli rattaita työntänyt ja jättänyt kukkia Tiesin ammattikouluajalta että yksi tyttö oli tullut raskaaksi ja keskeyttänyt koulunkäynnin se pieni poika on nyt 1,5 v Sain yhteyden siihen tyttöön Hän oli Markuksen kavereita siellä koulussa ja hän sanoi että sormus on hänen pojaltaan kun Markus oli auttanut heitä monin tavoin Käytättänyt lääkärillä kun poika oli kipeä Hoitanutkin poikaa välillä ja käytättänyt heitä kaupassa jne
Toivoin jopa hetken että tämä pikkuinen olisi Markuksen jälkeläinen mutta tyttö kyllä vakuutteli että he olisivat kertoneet jos näin olisi
Minun poikani oli vaan niin empaattinen että hän halusi auttaa ja olen kyllä ylpeä lapsestani kun osasi olla noin kiltti ja huomaavainen kun ystävällä oli hankalaa
Pyysin kyllä heitä käymään on mukava jutella semmoisten nuorten kanssa jotka on ollut pojalle läheisiä
Nyt minä kyllä olen purkanut itseäni aika kauheasti sinulle ja sinulla on muutenkin raskasta
Kyllä me molemmat vielä selviämme Käynhän minä liikuntaryhmissä ja teen työni ja hoidan huushollin mutta kyllä minäkin olen vielä aika poikki monesti
Lauantaina tulee puoli vuotta Markuksen poismenosta
Hei kun sä kirjoitit siitä lääketieteellisestä tutkimuksesta jota tehdään kuoleman jälkeen Siitä tulee aina omaisille joku paperi kotiin Minusta se oli hirveää luettavaa että jos saan antaa neuvon niin jätä se lukematta Tietty meidän kohdealla siinä oli vielä liitteenä poliisien tutkintapöytäkirja kun se oli liikenneonnettomuus Ei siihen liittynyt muuta laitonta kun se kauhea ylinopeus mutta silti ne tutkinnan kuvat onnettomuuspaikalta Ei siinä Markusta näy mutta se rusikoitunut auto siellä katollaan
ja muuta sellaista
Poliisit tekee vaan työtään mutta voiskohan semmoset jättää sukulaisille lähettämättä
Minulla on nyt ollut kaikenmoista selvitettävää Markuksen tyttöystävän asioissa Hän alkoi muuttua itsetuhoisaksi ja joutui hoitoon semmoiseen nuorisolle tarkoitettuun paikkaan Hän eleli tähän asti sijaisperheessä ja nyt hänen sijaisäitinsäkään ei jaksa enää hoitaa ja taas ympäristö vaihtuu
Säälittää sekin tyttö ensin oma äiti hylkää sitten sijaisäiti ei jaksa ja siinä välissä poikakaveri kuolee Ei ole tytölläkään helppoa Olen yrittänyt pitää yhteyttä ja rohkaista ja kannustaa jaksamaan Käytykin on siellä ja soiteltu ainakin päivittäin
Yritä jaksaa ja pidä kaksin käsin läheisistäsi kiinni Halaa heitä joka päivä ja kerro kuinka paljon välität ja toivottavasti hekin ymmärtävät kertoa sen saman sinulle
Se taitaa olla yksi hyvä keino selvitä kun ei ole yksin taakkansa alla
Siunaavin terveisin teitä kaikkia ajatellen
Olin eilenillalla töissä pitämässä naisille saunailtaa Meillä oli aiheena naurujoogaa
Nauru on hyvin lähellä itkua huomasin vaan semmoisen asian ja koska olin töissä niin itku piti jättää kotiin illaksi sitten
Välillä miettii pitäskö jäädä kotiin huilimaan mutta pidän työstäni kuitenkin ja sekin antaa voimaa ja järjestyksen päivään kun ei ole niitä pieniä lapsia joista olisi pakko huolehtia
Kirjoitellaan kun ehdit Voimia sinulle ja kiitos kirjoittaminen auttaa

Käyttäjä surutar kirjoittanut 26.10.2007 klo 13:39

🙂🌻

Hei, älä ajattelet, että kuormitat minua jotenkin noilla omilla asioillasi.. herranen aika sentänsä, kuuntelen mielelläni ja vaihdan muitakin ajatuksia kanssasi! Minähän tässä sinua varmaan kuormitan enemmän vielä...

Kävin tosiaan lääkärissä ja sain sieltä masennukseen tarkoitetut lääkkeet ja yöksi pitäisi alussa ottaa vielä semmoista toista.. toivottavasti nämä alkaa auttamaan, aloitin heti kun paketin sain kouraan. Heti kuin lääkärin huoneen oven avasin purskahdin itkuun.. tohtori katsoi ihmeissään.. ; ) no asia hoidettu🙂

Sanoit, että olit pukemassakin Markusta silloin ja muutoin... Me ei oltas kyetty kukaan, hautaustoimisto puki.. joo no niin Maijalle tosiaan tehtiin ruumiinavaus, että ei todella olis kyettykään.. Maijaa on jouduttu leikkelemään monesta paikasta.. ja oli tullut verenpurkaumia, mitkä hautaustoimisto kyllä oli yrittänyt peittää kaikella mahd. tavalla. Sen takia halutaan syy tietää, mihin Maija oikeasti kuoli tai mistä valtimotukos sai alkunsa.. koska jos se synnynnäinen vika.. sehän voi olla minullakin... Toisaalta minä en halua edes tietää ja toisaalta haluan.. koska vastauksen saamiseen menee kuukausi.. se paperi sitten viiltää kaikki haavat uudelleen auki ☹️((( Ei kait siinä ole mitään kuvia!!!!!!!!!!!!!!kun ei ollut onnettumuus kyseessä, siis mitään ruumiista!!!

Voi mahdoton, sitä Markuksen tyttöystävää.. ei voi toivoa kuin voimia.. ja olisiko paikallaan joku sopiva lääkityskin.. aivan kamalaa kuin kaikki ns. hylkää.. Markus ei kylläkään olis hyljännyt. Ihanaa, että sinä jaksat pitää hänestäkin huolta, omien huolten ohessa. Toivottavasti tytölle löytyy oikea apu!!!!

Maija auttoi aina myös toisia ja otti kantaakseen aikamoisia taakkoja toisten huolista. Hän yritti auttaa viimepäivinään serkkuamme, kuka on joutunut huonoille teille.. Maijallakin yhdessä elämän vaiheessa oli kokemusta näistä asioista. Minä otin nyt serkkuun yhteyttä ja haluaisin kovasti jatkaa Maijan työn loppuun... mutta en taida olla vielä ihan valmis siihen. Tunnen että en ole itse ihan kunnossa.. mutta heti kuin yhtään menen parempaan suuntaan otan ohjaksista.. nyt yritän tukea lähinnä tekstiviestein ja soitellen.

Nyt alan olemaan varmaan jo niin väsynyt, että viime yö meni siinä mielessä ihmeen hyvin .. ei näkyjä.. Muuten kyllä meni miestä välillä potkiessa kuin kuorsas niin hirveästi!!!!!!!!!! tyttö heräs puol kuusi, aamuksi viereen.. montakertaa yöllä tutti.. no tähän totuttu.

Niin eilen kävin toista kertaa kaupoilla Maijan kuoleman jälkeen. Oli vähän hankalaa, mutta onnisti kuitenkin. Ostin kanervia parvekkeelle ja kynttilöitä paljon Maija enkelille vietäväksi. Tänään en olekaan käynyt haudalla vielä, mies lähtee kohta töihin, mutta varmaan tytön ja tädin kanssa käydään illalla kynttilä viemässä. Voi mikä ikävä voi toista ihmistä olla😭

Pikkujoulukutsu tuli työpaikalta, en ilmoittautunut.. en varmaan ole juhlatuulella vielä silloinkaan.. jos vaikka ensi vuonna vois juhlia pikkujoulujakin sitten. Ensimmäinen joulu ilman Maijaa, äiti sanoi jo että miten vois joulun perua.. mutta pitää meidän pikkutytölle joulua laittaa... eikä rangaista häntä omien surujen takia.. eihän se joulu ole sellainen kuin ennen. Aina ollaan yhdessä sitä vietetty.. sisko avopuolisoineen, mummo, äiti ja isä, täti ja setä perheineen...

Onko sinun mielestä mennyt hitaasti aika, puoli vuotta Markuksen kuolemasta.. minusta tuntuu, että aika menee tosi hitaasti... ja ihan kuin tämä olisi sattunut eilen..Maijan kuolemasta tulee huomenna kk + 2 vko.

Ensin minusta tuntui, että nyt meni usko kaikkeen siis yläkertaan.. mutta nyt jotenkin tuntuu, että on pakko uskoa edes siihen että sisko on enkelinä taivaassa ja hänellä on kaikki hyvin.. olen joskus toivonut merkkiä, että anna joku merkki.. vaikka pilviin kirjoitettu viesti, minulla on kaikki kunnossa... Pitää uskoa että on!

Koitetaanhan taas selvitä seuraavaan päivään, voimia eteenpäin ja voisin toivottaa myös siunausta🙂🌻