väkivaltaa ja riehumista oman lapsen taholta.
Poikani tuli eilen kotiin humalassa. Oli juonut taas viinaa minkä tietää ettei sovi hänelle. Hetken hän malttoi olla rauhallisesti, mutta pian alkoi riehua omassa huoneessaan ja hajottaa tavaroita. Pelkäsin todella paljon koska poika oli aivan tajuamattomassa tilassa. Ei ymmärtänyt puhetta. Onneksi tuhoaminen keskittyi hänen omaan huoneeseensa eikä sielläkään hajonnut mitään kovin arvokasta.
Sitten hän tuli alakertaan ja alkoi uhkailla minua ja miestäni. Itse sain tällin päähäni kun hän tyrkkäsi minut päin ovenkarmia. Miestäni hän uhkasi lyödä tuolilla. Onneksi hän ei rikkonut tavaroita alakerrassa. Soitimme heti hätäkeskukseen ja poliisit paikalle. Poliisien tulo kesti 20 minuuttia ja siinä ajassa oli poika saanut paljon tuhoa aikaan. Viimein hän oli rauhallisena nukkumassa sängyssä mistä poliisit hänet veivät putkaan.
Tuota riehumista on tapahtunut aikaisemminkin ja samalla tavalla kun on paljon juonut viinaa. Ei poika vaan ymmärrä että viina ei hänelle sovi. Viimeksi hajotti kaverinsa kotona paikkoja.
En tiedä mitä tehdä. Pahalta tuntuu että oma lapsi käy päälle ja pahoinpitelee ja hajoittaa omaisuutta. Yritin pyytää apua mielenterveyspuolelta, mutta he olivat sitä mieltä A-klinikka olisi oikea paikka. Mutta mielestäni pojalla on sekä päihde- että mielenterveysongelmia. Koska on ollut myös itsetuhoisuutta viiltelyä yms. Kaikki on tapahtunut kuitenkin humalassa. Selvinpäin hän on hyvin rauhallinen ja järkevästi käyttäytyvä.
Osaisiko joku neuvoa tällaisessa asiassa mihin päin kääntyä ja hakea apua? Itse olen tällä hetkellä aika voimaton. Kun kuitenkin poika kysyi että saako tulla kotiin niin lupasin että saa. En voi kieltää etteikö saisi tulla kotiin takaisin. Enhän voi häntä kadullekaan heittää? Vaikka periaatteessa voisin tehdä niinkin koska poika on kuitenkin täysi ikäinen eikä minulla ole mitään velvollisuutta huolehtia enää hänestä.
En tiedä kunhan saisin hänet vain pysymään viinasta erossa.