Olen parikymppinen nuori mies. Nyt minulla on ilmennyt vakavan masennuksen oireita. Aiemmin ollut vain lievää ja sitä ns. normaalia masennusta. On ollut itsetuhoisia ajatuksia, olin täydessä kännissä, yksi yö soitin hätäkeskukseen ja kerroin heille, paikalle tilattiin lanssi. No ei siitä järin apua sitten kuitenkaan ollut.
Jostain syystä minulla on henkisesti todella paha olo, en vain enään tiedä mistä se johtuu kun olen selättänyt tai olen selättämässä sosiaalisten tilanteiden pelkoa.
Eilen jatkui epäsuora itsetuhoinen käytös, ajoin autolla kuin mielipuoli lähes ilman valoja ja turvavyötä. Ja se tuntui ”mukavalta” ??
Tunteet vaihtuvat laidasta laitaan, välillä hymyilyttää, sitten itkettää yms. En tiedä johtuuko tämä vaikeasti elämästä jonka ansiosta olen nyt menettämässä järkeni. Vai onko mulla todella voimakas kilpirauhasen liikatoiminta kun on ollu monia vuosia siihen sopivia oireita, julmettua hikoilua, paino ei kertakaikkiaan nouse, palelua ja sitä masennusta. Vai onko kyse jostain muusta sairaudesta??
Itseäni en tahdo tappaa mutta jostain syystä ajatuksia tulee päähän!
Vai purkautuuko nyt järkkynyt elämäni. Olin työharjottelussa faijan firmassa 75 päivää ja ei olisi kannattanut. Se aina vittuilee, huutaa, haukkuu eikä ikinä kehu. Täysi narsisti, elämämme on ollut yhtä helvettiä. Yhdessä vaiheessa työharjoittelua tuntui että nyt heittää nupissa ja pahasti kun aloin noin vain ilman syytä nauramaan kun käki. Ihan missä tahansa.
Olen myös tosi yksinäinen, minulla ei ole kavereita ja siitä saan syyttää ihan itseäni. Minulle on ajoittain tullut järkyttävä tarve eristäytyä kavereista. Niinpä aloin olemaan vastaamatta heidän puheluihin kun he soittivat. Lopulta he jättivät minut rauhaan.
Tiedän että tarvitsisin kriisiapua mutta hoitoon en voi mennä syystä a) äitini mielenterveys myös järkkyisi siitä että olen näin sairas b ) se olisi aivan vitun noloa joutua hoitoon ja olla näin heikko ja mitä muut mahtaisivat ajatella sitten minusta?
Ja näistä ongelmista en ole juuri puhunut kuin äitini kanssa mutten näköjään tarpeeksi…
Onko jollain samanlaisia kokemuksia ja miten päästä yli masennuksen syövereistä?