Vainoharhaisuus

Vainoharhaisuus

Käyttäjä Tytta91 aloittanut aikaan 07.07.2021 klo 19:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 07.07.2021 klo 19:34

Mä en tiiä oonko vainoharhanen vai en. Mut tiiän et mua vakoillaan, tullaan ettimään ja viedään vankilaan. Takuulla viiään tai sitten johonkin muualle. Mulla on FBI perässä koko ajan. Niillä on joku salaliitto mua vastaan. Oon vaan niin ahistunut ja peloissani.😣

Käyttäjä kirjoittanut 07.07.2021 klo 20:54

Hei, olen joskus miettinytkin miten näinä kuumina kesäaikoina voit?

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 07.07.2021 klo 21:52

Välillä menee kyllä vuoristorataa tää olo. Nyt on vaan vainoharhanen olo.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 09.07.2021 klo 20:33

Eikö täällä ole ketään, joka ois kokenu tämmöstä?

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.07.2021 klo 13:33

Tytta91, minulla on paljon ahdistustiloja, mutta en ole kokenut juuri samanlaista ahdistusta, mitä kuvaat. Ymmärsin niin, että sinulle tulee voimakasta ahdistusta sellaisista ajatuksista, jotka eivät vastaa todellisuutta välttämättä ollenkaan. Esimerkiksi että kokisin, että FBI olisi perässäni ja minua vakoillaan, ja olisin siitä kauhuissani. Sellaista ei ole. Minulla ahdistus ei tuota vainoharhoja, enkä tiedä, miten juuri sellainen ahdistus eroaa tästä mitä itselläni on.

Minulla ahdistus tuottaa voimakkaita kauhun tuntemuksia, mutta ne liittyvät arkipäiväisiin todellisiin asioihin. Näitä on terapiassa selvitelty. Niihin tulee iso kauhu ja se tuntuu aidolta ja voi kestää päiviä tai viikkoja melkein yhtäjaksoisesti. Kun sitä on koko ajan, menetän pian tajun siitä, mikä tunne liittyy todelliseen tapahtumaan ja mikä merkitys sillä on, ja mikä on pelkkää ahdistuksen kauhua. Eli melko pieni asia voi saada valtavan suuren kauhun sisälläni aikaan, enkä voi sille mitään. Asia on aina todellinen ja tapahtuu oikeasti tosielämässä, mutta kauhun määrä on epärealistinen. Mulla se menee niin.

En tiedä, oliko tästä mitään apua sinulle. Luulen, että ahdistuksen kauhu voi olla samanlaista ja se on tosi raskasta.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 10.07.2021 klo 16:16

Kiitos purjevene kirjotuksesta, tuosta oli todella paljon apua 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 23.07.2021 klo 18:50

👍