Vaihtoehtoja lääkehoidolle?

Vaihtoehtoja lääkehoidolle?

Käyttäjä luminda aloittanut aikaan 31.10.2008 klo 23:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä luminda kirjoittanut 31.10.2008 klo 23:01

Moikka.

Mulla on vakava masennus ja tarkemmin määrittämätön psykoosi -diagnoosit. Ongelmani on lääkehoito. Psyykelääkkeet ovat mielestäni luonnottomia ja pelkään että niistä on fyysisesti haittaa mulle.

Haluaisinkin kysyä onko jollain tiedossa vaihtoehtoja lääkehoidolle? Jotain luonnonmukaisempaa kuin psyykelääkkeet?

Mulla menee tällä hetkellä 1 masennuslääke, 1 psykoosilääke, litium (masennuslääkkeen tueksi) ja 1 ahdistuslääke + tarvittaessa toinen ahdistuslääke.

Haluaisin niin kovasti eroon lääkkeistä!! ☹️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.11.2008 klo 14:09

luminda moikka. kirjoittelen tuolla parisuhde, perhe ketjussa enenmän, mutta otsikkosi pisti silmään.
tuo on aika vaikea juttu. koska me kaikki ihmiset olemme erilaisia ja kaikessa on varmaan se kääntöpuolikin. vaihtoehtohoidoissa on myös paljon huijaajia liikenteessä.
itse olin koko kesän ilman masennuslääkkeitä, kun kävin vyöhyketerapiassa. elämä tuntui helponmalta ja selvisin ilman, että
kävi mielessä, että palaan lääkkeisiin.
sitten parilla viime kerralla alkoi vasta ahdistus palaamaan. alettiin mennä liian syvälle asioihin, joiden kanssa kamppailen ja laitoin jarrut pohjaan ja lopetin kerrasta vyöhyketerapian.
sen jälkeen palasin takaisin masennuslääkkeisiin, mutta en silttikään ole enää niin syvälle masennuksee vajonnut, missä olin ennen vyöhyketerapiaa. eli oli siitä jotain hyötyäkin.
haittapuolena varmaan se, että nyt kaikki mahdolliset flunssat ja muut hyökkävät kimppuun, kun vyöhyketerapia aiheutti muutoksia vastustuskyvyssäni.
googlaamalla löydät lisää asiasta. kerroin vain oman kokemuksen.
ja kannattaa vertailla hintoja ja myös kannattaa katsoa, ettei mene huijarille, joka vaan repii tuohta kustannuksellasi.
mieti asiaa ja jos kiinnostaa, kokeile avoimin mielin.
luontaistuotelääkkeitä en neuvoisi kokeilemaan, ainakaan samaan aikaan, jos syö lääkärin määräämiä lääkkeitä. itsellä alkoi tulla vaikka mitä sivuoireita ja olin entistä sairaampi.
lykkyä matkaan ja toivottavasti joku muukin uskaltaa kertoa sinulle kokeiluistaan. yksi varmaan voisi olla traumaterapia? tai hypnoositerapia...

Käyttäjä Afelia kirjoittanut 01.11.2008 klo 19:46

Minäkin olen kiinnostunut luonnollisista hoitovaihtoehdoista. Itse käytän luontaislääkkeinä mäkikuismaa ja kauranversouutetta. Ne eivät kylläkään välttämättä sovellu sinun tilanteeseesi, kun sinulla on vaikea masennus ja psykoosioireita. Minun käsittääkseni ainakin mäkikuisma auttaa lähinnä lievempiin masennusoireisiin. Olen myös ymmärtänyt, ettei sitä pitäisi ottaa jos on psykoosioireita eikä missään nimessä muiden masennuslääkkeiden kanssa. Kauranversouute taas auttaa minusta lähinnä uneen ja ahdistusoireisiin. Olen myös kuullut D-vitamiinin puutteen voivan aiheuttaa masennusoireita. Jos on muita lääkkeitä, on varmaan hyvä neuvotella luontaislääkkeistä oman lääkärin kanssa.

Olisi hyvä kuulla muiltakin tietoja ja kokemuksia luontaislääkkeistä ja myös luontaishoidoista.

Käyttäjä Monica_79 kirjoittanut 02.11.2008 klo 22:15

Sanoisin, että juttele asiasta lääkärisi kanssa, ominpäin ei kannata mitään muutoksia lääkitykseen tehdä. Tuntuuko, että lääkkeistä on apua? Eihän se kiva ole lääkkeitä syödä, mutta joskus ne ovat tarpeen.