Täällä on paljon väsyneitä kanssakulkijoita, kukin mistäkin syystä.
Väsymys on kauheaa, kun se on ympärivuotista, ympärivuorokautista, eikä mikään unen määrä yössä riitä helpottamaan sitä !
Olen ollut jatkuvasti väsynyt – vuosia. Pahinta on, ettei kukaan ota sitä vakavasti. Kaikki kuitataan mielialojen syyksi. Kuitenkin itse tiedän, ettei väsymys johdu masennuksesta, eikä muistakaan psyyken syistä, vaan alan uskoa, että psyyken ongelmat ovat osittain väsymyksen seurauksia 🙄
On totta, että mulla on myös psyykesairauksia. Sairastan epävakaata persoonallisuutta. Mutta kun tästä väsymyksestä olen lukenut netissä paljon, olen kallistumassa CFS:n kannalle, eli krooniseen väsymysoireyhtymään. Väsymys on vain yksi oire. Suurin osa koko diagnosoitavaan määrään vaivoja löytyy myös.😟
Ongelma on täällä Suomessa se, että lääketiede on takapajuista. Yleinen lääketiede täällä ei tunnusta koko sairautta, eikä sitä tutkita, eikä hoideta täällä missään juurikaan. Pääkaupunkiseudulta taitaa jokunen lääkäri tästä jotain tietää, mutta se on sitten taas se mani mani mani- kysymys. Sitäpaitsi koko vaiva on niin uuvuttava, että vaatii paljon, että jaksaisi pomppia paikasta toiseen.
Olkoonkin väsymys oireena mistä tahansa, toivoisin, että saisin kommentteja ja keskustelua aikaan tästäkin. Tämä on todella kuluttavaa ja masentavaa myös psyykkisesti, mutta ei ole mitenkään kuuluva psyykkisiin sairauksiin.
Siis kirjoittakaa 😴