Uusioperhe

Uusioperhe

Käyttäjä Ajatukset jumissa aloittanut aikaan 01.08.2023 klo 15:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Ajatukset jumissa kirjoittanut 01.08.2023 klo 15:34

Ajattelin kirjoittaa meidän uusperhe arjesta. Haluaisin kysyä ensiksi mitä teille tulee mieleen seuraavasta. Olimme miesystäväni kanssa kahdestaan reissussa, hän laittoi hänen 7v tyttärelleen kuvia reissusta. Johon tytär sitten vastasi että häntä itkettää kun hänkin olisi halunnut. Mies sitten vastaili hänelle.. ”rakas..” ”mennään seuraavalla kerralla yhdessä sinun kanssa” ”Sinun kanssasi olisi parasta olla reissussa, lähdetään yhdessä seuraavalla kerralla”.. hänen tytär näytti nämä minulle. Oli sydämiä ja pusu hymiöitä. Minulle tuli jotenkin outo olo tuosta ”sinun kanssasi olisi parasta olla reissussa” 

Tulee tunne että yrittääkö mies vaan miellyttää lasta että hänelle ei tule paha mieli vai ihankuin hän eläisi parisuhteessa lapsensa eikä minun kanssa😃 muutenkin arjessa hän ei haluaisi tuottaa mitään pettymystä lapselle.

 

T. Hämmästynyt

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.08.2023 klo 23:42

Ajatukset jumissa kirjoitti:
Tulee tunne että yrittääkö mies vaan miellyttää lasta että hänelle ei tule paha mieli

Tuntematta ihmisiä ja kokematta tilanteeseen liittyvää sanatonta viestintää, pitäisin tätä todennäköisenä. Lapsi saattaa kyllä yrittää tehdä sinut mustasukkaiseksi jos näkee uhkana sen että hänen isänsä valitsee sinut hänen sijaansa.

Käyttäjä Ajatukset jumissa kirjoittanut 08.08.2023 klo 09:23

Kiitos vastauksestasi. Lapsi myös joskus sanoo että isän ei pitäisi esim pussata minua vaan häntä..

Käyttäjä Vielä_täällä kirjoittanut 08.08.2023 klo 09:47

Ei ole outoa tai ennenkuulumatonta, että lapsella saattaa olla "romanttisia" tunteita isänsä suhteen; se on huomionhakua ja eräänlaista "ihastusta" isää kohtaan. Ei siis sellaista oikeaa ihastusta, mutta isä voi olla monesti tyttölapselle tosi tärkeä ja tyttö voi olla kiintynyt. Todennäköisesti hakee huomioo ja on ehkä kateellinen sinulle (siksi näytti viestit sinulle). Yrittää viestittää sinulle, että hänen isä on hänen - ei sinun. Mutta tuo on vaaratonta, eikä tuohon tartte sillein reagoida erityisesti.