Uusi vuosi

Uusi vuosi

Käyttäjä IisaMari aloittanut aikaan 29.12.2012 klo 15:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 29.12.2012 klo 15:39

Mitä uusi vuosi tuo tullessaan? Uusia lupauksia, rennompaa elämänasennetta, ryhdistäytymistä, menneen hyväksymistä?

Mitä uusi vuosi merkitsee teille?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 30.12.2012 klo 14:50

UUsi vuosi merkitsee toivoa paremmasta. Uskoa että oppisin elämään
menneisyyden haamujen kanssa. Mennyttä ei saa takaisin kuitenkaan.🙂🎂

Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 30.12.2012 klo 15:46

Mä suhtaudun tulevaan vuoteen kaksijakoisin ajatuksin. Toisaalta tuntuu hyvälle ajatella, että tämä vuosi on nyt takana, samoin kaikki vuoden vastoinkäymiset. Otin uuden kalenterin käyttöön ja sen tyhjät sivut antaa ikäänkuin mahdollisuuden mihin vaan, mitä ikinä haluan. Kaikki on auki, mitä vaan voi tapahtua ja mitä vaan voi suunnitella.

Samaan aikaan kuitenkin tiedän, ettei mikään muutu kädenkäänteessä ja todennäköisesti asiat jatkuu niinkuin ennekin. Eli samanlainen vuosi on edessä kuin takanakin. En osaa ajatella tulevaisuutta kovin positiivisesti.

Toivon kuitenkin hyvää ja onnellista uutta vuotta kaikille, myös minulle. Kaikki me ollaan ansaittu hyvä tulevaisuus. 🙂🌻

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 30.12.2012 klo 16:53

sarrukka kirjoitti 30.12.2012 14:50

UUsi vuosi merkitsee toivoa paremmasta. Uskoa että oppisin elämään
menneisyyden haamujen kanssa. Mennyttä ei saa takaisin kuitenkaan.🙂🎂

Hyvin sanottu!

Kuunnelkaa tämä biisi: https://www.youtube.com/watch?v=XPS84fJYRFA

Käyttäjä repukka kirjoittanut 30.12.2012 klo 21:29

Mä en uskalla hirveästi ajatella tulevaa, koska se on ahdistavaa ja pelottavaa ja toisaalta tiedän, että mikään tuskin tulee muuttumaan. Jatkan samaa raahustamista. Toki toivon, että hiljalleen kipuaisin takaisin normaalielämään ilman masennusta ja ahdistusta. Onhan se mahdollista, vaikka en sitä ihan jaksa uskoakaan.

Tämä vuosi on ollut tosi vaihteleva. On ollut parempia jaksoja ja sitten taas niitä romahduksia ja yksi käynti psyk.päivystyksessä ja yksi kolmen viikon sairaalajakso. Ei sentään sen enempää. Muuten pärjännyt terapian avulla.

Toivon, että tuleva vuosi merkitsisi toipumista. Ja tätä toivon meille kaikille, en vain itselleni. 🙂

Käyttäjä Desper kirjoittanut 31.12.2012 klo 15:16

Ei vuosiluku oikeasti vaikuta elämänmenooni, samapa se, onko maa taas samassa paikassa auringonympärikierroksellaan kuin viimeksi ja mitä numeroa nyt on päätetty käyttää. Aika soljuu tasaisena pötkönä, kalenterit ovat vain keino, jolla ihmiset synkronoivat yhteisiä hommiaan. Mutta onhan se kiva tehdä taikoja ja ajatella, että jokin voi ehkä muuttua parempaan päin, tai varautua pahoihin kokemuksiin. Ja ylipäänsä kelata elämäänsä.
No nyt paukahti ensimmäisen kerran! 🙄

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 31.12.2012 klo 16:41

Tiedän, että näin helppoa tämä ei tule olemaan kuin miltä nyt tuntuu. Mielialat vaihtelevat jatkuvasti. Alan kuitenkin vähitellen oppia yhä enemmän asioita itsestäni, kun käyn terapiassa. Odotan uudelta vuodelta apua. Kerrankin uskallan myöntää olevani sairas ja ottaa apua vastaan. Kyllä tämä tästä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 31.12.2012 klo 21:16

Tässä kuuntelen raketin pauketta. Mietin mistä johtuu. Mulla on
jonkilainen rakettikammo. Ikkunasta voin kyllä niitä katsoa. Oikein uskalla
ulkona olla pelkään kun lähellä pamahtaa. Tulee paniikki. Että
tämmöinen pelko minulla. Saattaa kuulostaa hassulta😟

Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 01.01.2013 klo 08:13

Uusi vuosi naisena merkitsee minulle sitä, että huomaan että olen todella eri ihminen kuin joskus silloin. Olen jättänyt taakseni suhteen, jossa minua ei nähty sinä ihmisenä joka olen nykyään. Menneiden aikojen ihmiset, jotka eivät edes tunne minua eivätkä viime vuonna edes omien käsitystensä vuksi halunneet tutustua, vaikka yritin antaa mahdollisuuden puhtalta pöydältä olivat minusta jäljessä, ja näivät minussa ihan omiaan. Vanhat käsitykset olivat vain heidän, minä olen nykyään eri ihminen. Olen nykyään vahvempi ja aion sitä olla. Olen kiitollinen niille kaikille ihmisille, jotka auttoivat minua toipumaan suhteesta, jossa minua ei kunnioiteta eikä nähdä. Tiedän, että kykenen rakkauteen ja antaakseni rakkauteni jonain päivänä jollekin joka sitä oikeasti arvostaa on lähdettävä ennenkuin rakkautta ei enää ole. Tiedän, että ansaitsen myös vastarakkautta ja hän ei ollut rakkauteni arvoinen. On lähdettävä, sillä voi menettää itsensä. Ja kun menettää itsensä, on hävinnyt elämän. Lähdin, ennekuin katosin itseltäni. Hyvää uutta vuotta 2013!

Käyttäjä Kyppe kirjoittanut 01.01.2013 klo 10:04

Voimme koska vaan pysähtyä miettimään mennyttä ja katsoa tulevaisuutta mutta vuodenvaihde on aina hyvä pitkän aikajakson pysähdyspaikka, se on kalenterissakin niin konkreettinen muutos 🙂

Mitään isoja asioita/muutoksia ei yht'äkkiä tule päätettyä, ne tapahtuvat muutenkin aina yllättäen, itsellenikin 😀
Jonkin lupauksen teen itselleni ja (koitan)noudattaa sitä, parempi ainakin edes hetken kuin ei ollenkaan 🙂👍

Katson mitä Kansalaisopistossa löytyy kevään opiskeluita, jos olisi jotain uutta ja mielenkiintoista tai ainakin jotain uutta tekemistä 🙂

Hyvää uutta vuotta kaikille 🌻🙂🌻

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 01.01.2013 klo 12:30

Nyt se uusi vuosi sitten tuli. Uusi vuosi, uudet kujeet. Viime vuosi oli rankka. Toivon tältä vuodelta hyviä asioita.