Hei kaikille!
Olen joskus ehkä jotain tänne kirjoitellut, mutta halusin tulla kertomaan oman tarinani ja mitä kuuluu tällä hetkellä. Olen 2 lapsen yh-äiti. Lapset on 6v ja 6 kk. Lapset näkevät isäänsä kerran kuussa, ehkä välillä harvemmin. Tukiverkostoa on sisko ja sen mies ja vanhemmat, mut en saanut niiltä tarpeeksi tukea ja apua etten uupuisi. Kavereita ei hirveesti ole ja kun ei ole autoa, niin ei jaksa lähteä kahden lapsen kanssa minnekään kylään talvella. Ei täällä käy paljon ketään.
Nyt 3 viikkoa sitten tuli stoppi tosissaan, vuoden sisään tapahtunut kaikenlaista. Erosin lasten isästä, muutin takas kotipaikkakunnalleni. Synnytin toukokuussa, oltiin sairaalassa 5 päivää, kaavittiin kun kohtuun oli jäänyt tavaraa, päästiin kotiin ja parin päivän päästä takas sairaalaan, tulehdusarvot oli 290 ja oli kohtutulehdus. 😞 Vauvan kans oltiin sairaalassa 5 päivää jälleen. No tapasin myös miehen jonka kanssa erottiin tässä marraskuussa, seurusteltiin 5 kk. Rakastuin siihen niin tulisesti, etten olisi millään päästänyt irti. Nyt syksyllä oli kahteen otteeseen sairaalassa, melkein 2 viikko yhteensä.
Maha reistaili eikä sieltä löytynyt mitään. 😐 Mulla on herkkä maha, pitää kattoo aina mitä syö, ettei kovin rasvaista ruokaa napostele. No syy oli vissiin se et maha oli niin stressissä. 😝 Suuhun tuli paha makua. Tähystys tehtiin laporaskopia ja se oli puhdas ei löytynyt mitään ja sit sen tulehtui se leikkaushaava joten olin sit taas sairaalassa 6 päivää. Huh, olin aika heikossa kunnossa, silloin oli tulehdusarvot yli 200.
3 viikkoa sitten tuli se stoppi, olin tosi itkuinen ja väsynyt ja ahdisti todella. Tuntui etten saa ulkoilmastakaan samanlaista hyvän olon tunnetta kuin normaalisti. 🙄
Terapeutin luokse menin ja täällä kotona oli perhetyöntekijä kattomassa pienintä kun tyttö oli eskarissa. Tehtiin yhdessä se masennustesti ja se näytti keskivaikean ja vaikean välimaastossa, et tilanne oli pahentunut, mulla oli synnytyksen jälkeen lievä masennus vain ja kesä meni hyvin. Syksyä kohti sit paheni.
Tulin kotiin ja juttelin perhetyöntekijän kanssa ja sen kans mentiin päivystykseen ja terapeutti tuli mukaan. Lääkäri kysyi et mitä ollaan mieltä’ ja terapeutti sanoi, et hänen mielestä tarvitsen osasto hoitoa. Lääkäri kirjoitti lähetteen ja menin seuraavana päivänä psykiatriselle osastolle. Jännitti kauheasti. Oli kauhea pelko, syyllisyys ja häpeä. 😭 Olin siellä 6 päivää, oloni helpottui. 2 ensimmäistä päivää en tehnyt muuta kuin nukuin vaan kun olin niin väsynyt. 😴
Lasten isä tuli kotoaan hoitamaan lapsiaan ja on täällä vanhempainrahalla siihen asti et vauva täyttää 9 kk. Sairaslomaa semmoiset 3 kk. Ahdistuskohtaukset on kauheita.
Tuntuu ettei saa henkeä ja et maailma kaatuu, tulee itsetuhoisia ajatuksia, ei jaksa mitään, haluaa vaan et olo helpottuis ja ei tulis enää uudestaan. 😭
On tämä melkoista. Jospa joku jaksaa lukea ja vastatakin jotain, onko muilla millaisia ahdistuskohtauksia. Otan rauhoittavan, kun oikein ahdistaa. En uskalla kovin kauaa olla lasten kans kahden. Lapset menivät mummolaan isänsä kanssa ja mä yritän täällä pakata kun vuoden vaihteessa olisi muutto isompaan asuntoon, mitään en ole vielä aloittanut, mut tässä on monta päivää aikaa saada pakattua, kunhan ei tule laiskuus.
Ihana saada isompi asunto ja eskarilainen saa oman huoneen. Se jonka kanssa seurustelin en meinaa saada mielestäni millään. Sit kun sillä on uus tuttavuus, niin se tekee mulle paha mielen. Pitäs vaan osata päästää irti. Nyt pitää saada itseni kuntoon, ennen kuin voin edes ajatella mitään uutta suhdetta. Tuntuu ettei uskalla kohta keneenkään edes ihastua, kun kuitenkin tulee ero, kaikki eroaa nykyisin ei kiva. 🙄
☹️
Hyvää joulua kaikille! Ja kiitos jos saatte luettua tämän ja kirjoitettua jotain. 🙂