uskomattoman vaikeaa
lähdinpä nyt tänne selvittelemään päätäni, koska ei ole muitakaan ja omassa päässä pysyessään ajatukset tuntuvat vaan kertautuvan—
olen kohta 38v, minulla on kaksi lasta -15- ja 17 vuotiaat – ja olen heidän isänsä haudannut v 97. silloin myös sairastuin masennukseen ja paniikkihäiriöön, johon olen siis jo kohta 14 vuotta syönyt sepramia ja nyt on tullut seinä vastaan niin että joutuisin vaihtamaan lääkitystä joka todellakin kauhistuttaa — vaikkei sepram ehkä ole estänyt enää masennusta pahenemasta niin ainakin olen selvinnyt sen kanssa ja nyt pitäisi hypätä taas tuntemattomaan uuden lääkkeen kanssa —
olen voinut vuosia jo hyvin, mutta nyt heitti kotielämä niin nurin että omakin pää petti–
lapseni ovat myös sairaita, toisella on vaikea perinnöllinen sairaus ja kovat kivut joihin ei tunnu apua saavan ja toisella masennus, itsemurha-aikeita yms — viime kesästä lähtien elämä on ollut yhtä selviytymistä päivästä toiseen ja jouluna vanhempi tytöistä leikattiin jonka jälkeen hänestä tuli täysin autettava ja kun yksin tätä hullunmyllyä yritän pyörittää niin näinhän siinä sitten kävi— osana kyllä tämä itsepäinen luonne että apua ei pyydetä eikä vastaanoteta
Ystäväni ovat omassa elämässään niin kaukana minun vaikeuksistani etteivät tunnu ymmärtävän ja olenkin aika tehokkaasti eristäytynyt maailmasta —-
jäin sydänvaivojen vuoksi sairaslomalle kuukausi sitten ja päiväni kuluvat pääasiallisesti nukkuen, se tuntuu olevan ainoa mihin pystyn tällä hetkellä😞
olen kyllä paljosta tässä elämässä selvinnyt mutta aina vaan uudelleen tuntuu nousevan seinä vastaan
eniten tällä hetkellä huolettaa tuo lääkkeiden vaihto vaikka tiedänkin että ainoastaan kokeilemalla sen saa tietää sopiiko joku toinen lääke paremmin mutta minulla ei olisi nyt varaa romahtaa henkisesti – ehkä toisaalta sitten olen jo romahtanut koska päivät menevät nukkuessa ja pienikin asia on suuren työn takana??
käyn kyllä työterveyden psykologilla, mutta kerran kuukaudessa.. olen myös aikoinani käynyt kolmen vuoden kuvataideterapian, joka kyllä auttoi valtavasti mutta taidan elämäni kanssa olla sellainen että saisin olla jatkuvassa terapiassa 😎