Usko Jumalaan sattuu vatsaan
Minä olen nyt viime aikoina ikään kuin löytänyt sen sisäisen uskon mikä aina on ollut minussa. Nyt se on tullut sillai esiin, että välillä huomaan keskustelevani Jumalalle aivan rauhallisesti asioista, enkä vaan kysele, että mitä Sinä taas veinaat, kun noin mulle teit. Minä hyräilen virsiä (luterilaisia vaikka olen ortodoksi, koska pidän lut. enemmän), lausun kiitoksen kauniista maisemasta, illalla luen iltarukouksen jne.
Nyt minä sitten ajattelen, että elän kai viimeisiä aikojani ja kohta kuolen. Että Jumala antaa minun olla kiitollinen kaikesta jotta en sitten taivaassa kovin riehuisi.
tai vielä pahempaa pelkään eli, että joku minun läheiseni kohta kuolee ja Jumala ehkä sitten vastaisi:” en anna enempää mitä ihminen jaksaa kantaa. Selvisit ihan hyvin eka äitisi kuolemassa ja sinulla oli pitkää hyvä hetki ja katso vaan selviät tästäkin kuolemasta.”
Kaikki tämä sattuu vatsaan. Olen perustyytyväinen ja ehkä onnellinen. Mutta kaiken takana piilee epäily, että minua on huijattu olemaan uskovainen ja se huijaaja on Jumala.