Hei Pompula!!
Voi kiitos ja ihanaa, kun vastasit. Välillä nää kirjoituksetkin ovat yksinpuheluita tai yksinkirjoituksia. Eikä kyllä itselläkään ole ollut kaikkiin ketjuihin voimia vastailla, vaikka lukenut niitä olenkin.
On se hyvä huomata, ettei ole asioidensa kanssa kuitenkaan yksin ja ainutlaatuinen, vaikka ongelmineen siltä välistä tuntuukin. Voisinpa mä suakin jotenkin lohduttaa. Olen vähän rikki siihen. Kait meitä menneisyyden "haamut" rasittaa. Sinussa on paljolti samaa kuin minussa: suojakuori ja puhuu asioista "sopivasti". Mun nukkuminen on kyllä niin epäsäännöllistä. Paljolti johtuu myös vuorotöistä. Viime yönä nukuin kyllä tosi hyvin. Liekö vaikutusta, kun sain eilen lääkekuurin kipeisiin sormiin ja käsiin sekä loppuviikon sairaslomaa. Enkä varta vasten olisi lääkärille edes mennyt. Mutta mulla oli aika depressiohoitajalle, jolle melkein itkukurkussa mainitsin myös näistä käsistä. Se mut laittoi sitten lääkärille 10min pika-ajalle. "Omalle" lääkärille mulla on aika kahden viikon päästä. Saa nähdä, jos se nostaa mun lääkitystä??
Mä tykkään kyllä tosi kovin mun työstä, työkavereista ja en osaisi kuvitellakaan tekeväni päivätöitä. Olenhan vuorotöitä tehnyt jo 18 vuotta. Tehdastyössä on kyllä kroppa kovilla. Kiire panee myös mielen koville. Parhaillaan "meidän työporukka" ollaan heittopusseina, mikä sekin rassaa. Onneksi nyt kesällä ei ole lomautukset päällä. Viime vuosi oli lomautuksia ja alkuvuosi. Loppuvuodesta ei ole vielä tietoa jatkuuko lomautukset. Toivottavasti ei jatku. On se kumma, jos lomautukset vielä jatkuu, kun meiltä irtisanottiin jo ihmisiä keväällä pihalle.
Joo terapiasta mulla on taukoa. Sitäkin oli vasta viisi kertaa. Kahden viikon päästä sekin jatkuu ja sitä on kaksi kertaa viikossa. Sekin jotenkin jännittää. Mua oikein harmittaa, kun nykyään mulla jännitys menee niinkuin yli ja vie voimat. Onkohan se ihan normaalia?? Mä olen kyllä pitänyt itseäni "normaalina", mutta en taida olla. Töissä me jutustellaan, että siellä ei kyllä täysjärkisenä pärjää, on se niin hullu paikka. Siellä tarvii myös hitusen huumorintajua, on se niin kovaa leikkiä.
En mäkään usko, että "pilkkaajat" olisivat alunalkaen keljuja. Nekin ovat varmaan olleet kovilla. Nykyään vaan ihmiset ei osaa käyttäytyä. Tää nykyajan maailma on tavallisen kylmä paikka. Työelämä vaatii veronsa. Inhimillisyyttä ei kunnioiteta. Aito lähimmäisen rakkaus ja toisesta välittäminen puuttuu.
Nauroinhan mä jopa kirkossa, kun papilla oli niin koominen saarna mun lapseni rippijuhlassa. Toivottavasti kirkossa saa nauraa. On mulla onneksi myös pari ystävää, kun repii mut ulos, etten jumitu sisälle.
Olen kyllä Pompula kiitollinen, kun kirjoitit minulle. Toivottavasti vaihdellaan kuulumisia myös jatkossakin.🙂👍