Unihalvaus vai valveuni vai mitä?
Onko kellään kokemuksia näistä?
Itselläni on välillä mielestäni unihalvausta muistuttavia kokemuksia,
mutta erona on se, että koen niitä siinä vaiheessa kun olen vaipumassa uneen.
Unihalvauksen kerrotaan tapahtuvan unen loppuvaiheessa eikä alussa.
Alkuun pelkäsin näitä ja yritin taistella nukahtamista vastaan silloin, kun kun tajusin
vaipuvani sellaiseen halvaantuneeseen tilaan. Nyt en ole enää taistellut vastaan, vaan vain odottanut mitä tapahtuu. Aina tulee tunne, että huoneessa on joku paha olento, ”demoni” tms. Tämä olento halaa minua ja tunnen sen täysin fyysisesti. Siis ihan kuin joku halaisi oikeasti. Se siinä on karmivinta.
Viime yönä koin sen taas. Se olento jopa puhui minulle, mutta en saanut mitään selvää, kun se puhe kuullosti hidastetulta mongerrukselta. Sellaiselta ”paholaisen puheelta”. Kuullostaa varmaan ihan oudolta, mutta en osaa sitä paremmin selittää. En koskaan näe sitä olentoa, vaan vain tunnen sen läsnäolon ja kosketuksen. Ja nyt kuulin äänen. Unihalvaus tai mikä olikaan, karisi lopulta aika pian pois ja pystyin taas liikkumaan. Hetken aikaa ajattelin kyllä ihan tosissani, että mitä jos minua oikeasti kiusaa joku ”demoni” ja voin siksi aina huonosti ja olen masentunut. Nyt se ajatus tuntuu jo ihan hölmöltä, mutta säikähtäneenä sitä ajattelee yhtäkkiä mitä sattuu.
Onneksi näitä ei tapahdu usein.
Kiinnostaisi tietää, on kellään koskaan ollut mitään vastaavaa?