Millaisia kokemuksia täällä on ihmisillä unta parantavista/uni/nukahtamislääkkeistä? Saatteko niillä nukuttua vai nouseeko toleranssi käytön myötä? Itse saan sekä bentsoja että aika kasan neurolepteja iltaisin nukkumista varten. Annostus on tällä hetkellä 950mg Seroquelia ja 40mg Tenoxia. Olen pienikokoinen naisihminen joten pelkästään tuon Seroquel-määrän pitäisi kolauttaa minulta taju pois noin 10-12 tunniksi. Kuitenkin riippuen siitä miten aikaisin olen mennyt nukkumaan, herään joko kolmelta, neljältä, viideltä tai kuudelta. En siis nuku tuolla annoksella muutamaa tuntia enempää. 3-5 tuntia tuntuu olevan se raja.
Seroquelia ei tuosta voi juuri enää nostaakaan, ja olen kokeillut käsittääkseni lähes jokaista markkinoilla olevaa uni- ja nukahtamislääkettä Dormicum mukaan lukien, ilman tehoa. Minä en vain yksinkertaisesti nuku. Päivät kuluvat ihan tokkurassa, tuntuu että mitään ei pysty tekemään kun on niin väsynyt. Päivisin sitten usein vaivunkin uneen lyhyiksi tai joskus pidemmiksikin pätkiksi ilman mitään lääkeapua. Tuntuu että nukun silloin huomattavasti paremmin ja herään virkeämpänä – aamuisin herätessä Seroquel-kooma kun jatkuu vielä useita tunteja.
Öisin en kuitenkaan saa nukuttua ilman kemikaaleja – en ole nukkunut yöllä luonnonunta sen jälkeen kun minulle 10 vuotta sitten ensimmäisellä sairaalareissullani tyrkättiin joka ilta unilääkkeitä, vaikkei minulla ollut koskaan ollut mitään vaikeuksia nukkumiseni kanssa. Tuntuu että sieltä käsin minut ajettiin lääkekierteeseen jota en alunperinkään tarvinnut. Annetaanko sairaalassa automaattisesti unilääkkeet kaikille? Muutamassa muussakin tuntemassani tapauksessa näin on käynyt.