Uhkaavat ja syyllistävät unet ja konversiohäiriön mahdollisuus unessa??

Uhkaavat ja syyllistävät unet ja konversiohäiriön mahdollisuus unessa??

Käyttäjä topcat aloittanut aikaan 20.09.2016 klo 23:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä topcat kirjoittanut 20.09.2016 klo 23:52

Isäni kuoli alkoholilla aiheutettuun itsemurhaan vuonna 2005. Hän jätti äitini yksin. Äitini oli myös alkoholisti ja hän sairastui vakavaan masennukseen, johon hän ei kuitenkaan hakenut apua. Muutin takaisin Suomeen 2010 ja aloin pitämään huolta äidistäni. Olin äitini omaishoitaja muutaman vuoden. Vuonna 2015 voin todella huonosti eron, työttömyyden ja äitini tilanteen takia. Kärsin vaikeasta masennuksesta, epävakaasta persoonallisuudesta ja vaativasta persoonallisuudesta. Olin osastohoidossa huhtikuussa 2015 kun lomalla kävin äitini luona. Löysin hänet kuolleena, portaissa kaatuneena.

Kaiken tämän jälkeen nään jatkuvasti unia, joissa olen tavalla tai toisella vastuussa vanhempieni kuolemasta. Joskus äitini elää, mutta pahasti esim. Palaneena tms. Unissani loen jatkuvasti hetkiä, joissa minun pitäisi nousta ylös ja olla vahva, mutta jalkani eivät kanna. Tämä on kuin unessa toistuva konversiohäiriö, enkä pysty hallitsemaan lihaksiani. Tämä toistuu hyvin todentuntuisesti lähes koka yö.
Onko kukaan kokenut tällaista?

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 21.09.2016 klo 14:58

Oletko sairastunut ns. vahvuuteen? En tiedä mitä tuo konversio tarkoittaa, mutta sen tiedän, että ei ole vanhempiesi kuolema sinun syytäsi 🙂

Käyttäjä minä oon kirjoittanut 21.09.2016 klo 17:03

Unessa tulevat monet ruumiilliset oireet ovat herätessä joskus todellisia. Minulle kävi niin kuin yritin välttää ajattelemasta joitain traumaattisia asioita. Heräsin tunteeseen että olin unohtanut hengittää liiankauan ja käteni olivat ihan vetelät. Sillä on joku hieno nimike sillä oireella, mutta minulla meni hetki aikaa koota luuni että pääsin liikkumaan.
Katsoin terveyskirjastosta mitä tuolla tarkoitetaan ja Huomasin Dissosiaatiohäiriön olevan lähempänä minua.🌻🙂🌻

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 22.09.2016 klo 20:52

Luin tuosta konversiohäiriöstä ja itselläni on siihen liittyviä oireita, mutta myös niin monessa muussa häiriössä ja/tai sairaudessa on samoja myös.