Tyttären itsemurhayritys

Tyttären itsemurhayritys

Käyttäjä Erilainennainen aloittanut aikaan 15.02.2019 klo 10:30 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Erilainennainen kirjoittanut 15.02.2019 klo 10:30

Tyttäreni yritti tällä viikolla 3. tta kertaa ( tietojeni mukaan) itsemurhaa tällä viikolla. Mielessäni pyörii monenlaiset tunteet. Syyllisyys,suru, häpeä, rakkaus ja viha. Syyllisyys siitä, että tiedän olleeni huono vanhempi. Suru, koska pelkäsin menettäväni tyttäreni. Ja koska hän on nuori ja elämä edessään. Häpeä,kun mietin elämääni vanhempana, mitä tuskaa olen lapselleni tuottanut siksi, etten ole ollut tasapainoinen. Rakkaus tytärtäni kohtaan, toivoisin hänelle vain hyvää ja parempaa elämää ja että hän löytäisi itsensä ja positiiviset ratkaisut elämässään ja osaisi valita oikein. Viha, kun olen kuitenkin mielestäni yrittänyt olla hänen tukenaan sen verran kuin olen jaksanut ja hän menee tekemään jotain tällaista. Viha itseäni kohtaan. Minulla ei ole oikeutta olla tässä maailmassa.Raha tuntuu merkitsevän tyttärelleni liian paljon. Olenko antanut hänelle huonoa esimerkkiä. Olen yrittänyt hyvittää syyllisyyttäni siitä, että en ole ollut hänen elämässään tarpeeksi läsnä, rahalla. Hassua, sillä sitä minulla ei ole koskaan ole liiemmälti ollut. Olen ulosotossa. Miten tällaisesta vyyhdistä voi selvitä? Tyttäreni ei halua, että menen häntä osastolle tapaamaan. Sekin se aikaan tunteita ja tuntemuksia. Luovutanko lopullisesti, kun hän ei halua minua elämäänsä. Hän on kuulemma aina vihannut minua. Syystä.Asiat menevät koko ajan vain pahempaan suuntaan, vaikka olen yrittänyt osoittaa hänelle, että välitän.Voisiko joku neuvoa?

Käyttäjä metsänmenninkäinen kirjoittanut 15.02.2019 klo 11:06

Voimia!

Vaikea tilanne.

Oletko käynyt keksustelemassa asiasta kenenkään kanssa?

Hakeutuisin ehkä juttelemaan ammattilaisen kanssa tuollaisessa tilanteessa.

Käyttäjä Erilainennainen kirjoittanut 15.02.2019 klo 12:02

Kiitos, metsänmenninkäinen. Minulla on hoitokontakti kerran kuussa, mutta se oli juuri viime viikolla. Pitää varmasti pyytää uutta aikaa mahd.pian.Mutta, kun masentaa niin en jaksaisi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.02.2019 klo 13:39

Mun tytär uhkailee im koko ajan. En tiä kuinka tosissaan on asian suhteen. Enkä tiä onko hän muille ku kulle sanonut. Kotona vielä asues milloin uhkas hypätä parvekkeelta tai vastaavaa. Luulin että muutto "parantaisi" tilannetta, mut mä pelkään koko ajan koska saan soiton että hän on tehny jotain itelleen.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 15.02.2019 klo 14:16

Kovia asioita käyt läpi 😭
En osaa sanoa mitään, voimia ja siunausta.

Käyttäjä metsänmenninkäinen kirjoittanut 15.02.2019 klo 19:33

Erilainennainen kirjoitti 15.2.2019 12:2

Kiitos, metsänmenninkäinen. Minulla on hoitokontakti kerran kuussa, mutta se oli juuri viime viikolla. Pitää varmasti pyytää uutta aikaa mahd.pian.Mutta, kun masentaa niin en jaksaisi.

Hienoa että on jo kontakti. Ehdottomasti sinne yhteyttä ja pyytää ns kriisiaikaa. Otat sen siltä kannalta, että hoidat itseäsi jotta voit auttaa muita. Tyttäresi tilanne on vaikea, mutta aina ensin pitää huolehtia itsestään, vähän kuin lentokoneessa, happiviikset ensin itselle. Keräät jostain sellaisen pienen leijonamielen esiin, keräät tsemppiä, soitat ja siitä se lähtee etenemään. Yksi pieni askel kerrallaan. Jos soitto täytyy hoitaa vasta maanantaina niin sinne asti pidät huolen että syöt ja juot riittävästi, kaikki muu menee painollaan.🙂🌻

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.02.2019 klo 20:08

Todella vaikea tilanne sinulla, Erilainennainen.

Minäkin ehdottaisin keskittymään omaan jaksamiseesi, vaikka tytär varmasti on mielessä koko ajan. Autat häntä parhaiten auttamalla itseäsi sen verran, minkä jaksat ja pystyt. Jos jaksat hakea jostain lisää apua itsellesi, niin aina parempi. Jos et jaksa, yritä edes syödä ja nukkua.

Kuvaamasi perusteella tyttäresi on vihainen sinulle jostain syystä tai ainakin kohdistaa vihaansa sinuun, johtuipa se mistä tahansa. Se varmasti tuntuu sinusta kauhealta. Et kuitenkaan voi muuttaa mennyttä etkä voi muuttaa hänen tunteitaan. Toivottavasti hän saa apua vaikeuksiinsa siellä missä on.