Työttömyys ja asiakaspalvelutyön pelko

Työttömyys ja asiakaspalvelutyön pelko

Käyttäjä Genesha aloittanut aikaan 29.06.2016 klo 16:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Genesha kirjoittanut 29.06.2016 klo 16:01

Heippa palstalaiset!

Minulla on seuraavanlainen ongelma: olen tehnyt useamman vuoden myyjän työtä ja aloitin työt 18-vuotiaana pikaruokaketjussa. Pikaruokatyöntekijänä en oikein pärjännyt koska inhoan likaa,epäjärjestystä ja kiirettä, usein myös asiakkaat olivat inhottavia nälkäisinä ja itkin kotiin päästyäni, noh pääsin töihin myyjäksi ja niitä hommia olen nyt tehnyt useamman vuoden.

Aloitin opinnot yliopistolla ja tein osa-päivätyötä, joka osoittautui melko puuduttavaksi koska usein olin koulussa aamupäivän ja illan töissä. Lisäksi usein olin hyvin nälkäinen, koska olin vuorossa yksin eikä luonastaukoa käytännössä ollut. Minulla oli monta kuukautta ilman vapaapäiviä koska usein olin viikot yliopistolla ja viikonloput töissä. Lisäksi työmatkoihin kului tunti suuntaan ja joutui matkustamaan junalla sekä metrolla. Asiakkaat saattoivat välillä olla todella töykeitä ja haukkuipa yksi minut idiootiksi. Lisäksi stressaannuin kiireisinä aikoina, koska jouduin palvelemaan useampaa asiakasta samaan aikaan ja en kerennyt käydä edes vessassa. Tunsin kovaa helpotusta kun lopetin työt.

Nyt kuitenkin on sellainen tilanne että olen työtön, tai opiskelen kyllä muutaman kesäkurssin yliopistolla, mutta muuten tuntuu että olemassa oloni on turhaa. Tiedostan että minun pitäisi löytää pian töitä, mutta olen ihan loppu myyjän tehtäviin. Lisäksi kammoksun kassalla työskentelyä, koska olen erittäin hidas laskemaan. En vain tiedä mitä töitä voisin hakea kun oman alan töitä ei vielä oikein ole tarjolla.

Käyttäjä Karkkeja kirjoittanut 01.07.2016 klo 13:52

Hei!

Kirjoitin juuri samantyyppisen avauksen omasta tilanteestani. Itselläni samanlainen ongelma, olen tehnyt asiakaspalvelutöitä ja opiskellut yliopistolla. Tosin valmistunut jo joitakin vuosia sitten ja nyt olen työttömänä. Inhoan myyjän töitä ja olen hidas laskemaan. En löydä itselleni mitään alaa mihin suunnata, minulla ei myöskään ole intohimoa kuin alaan miltä valmistuin. Oma alani ei työllistä kuin pariksi viikoksi sieltä täältä jos sitäkään.

Paljon voimia, täällä painitaan samojen kysymysten äärellä!