työpaine ajatukset UUVUTTAA

työpaine ajatukset UUVUTTAA

Käyttäjä inhimillinen ihminen aloittanut aikaan 29.05.2008 klo 01:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä inhimillinen ihminen kirjoittanut 29.05.2008 klo 01:03

Olen 23v opiskelija(v.2009 olisi tarkoitus valmistua) ja saan kelan tukea tällä hetkellä mutta työelämään kohdistuvat paineet ovat hirvittävät(pään sisällä).
Käyn terapiassa ja hoidan itseäni lääkkeillä. Minulla on ollut vaikea asteinen masennus ja masennusta on edelleen.
Elämäni on mudassa rupemistä jo muutenkin, enkä tiiä onko minusta ikinä töihin.
Miten sitä voi ihminen jaksaa yrittää tehdä töitä jos se on ensinnäkin vastenmielistä ja toisaalta erittäin raskasta edes ajatella koko asiaa. Mua pelottaa aivan suunnattomasti jo työn hakeminen puhumattakaan itse työstä, työmäärästä ja työhön liittyvistä määräyksistä.
Olen nuori mies enkä ole koskaan ollut kunnon töissä(lukuunottamatta työharjottelu jaksoja elämäni aikana).
HÄPEÄN ITSEÄNI TUON TYÖAJATUKSEN OSALTA.

onko saman tapaisia ajatuksia muilla?

Käyttäjä Tiitula kirjoittanut 30.05.2008 klo 12:10

hei Inhimillinen ihminen!

masennuksen läpi eläminen 😭 on rankempaa kuin rankinkaan kunnon työ! Usko pois!

Voisitko heittää hetkeksi nuo ammattiin opiskelut sivuun ja opiskella tai tehdä jotain joka sua tällä hetkellä kiinnostaa tai antaa iloa? tai sitten olle vaan ja keskittyä paranemiseen☺️

Olen itse toipumassa masennuksesta ja siihen johtaneesta työuupumuksesta. Olin alkuun 2kk sairaslomalla ja sitten vaan puskin takaisin töihin. Nyt jälkeenpäin tuntuu ihan hullulta 😝 että oli sellainen hinku takaisin töihin, olin kuitenkin aivan puhki. Mutta tuntui vaan siltä että ihmisarvoni oli kiinni työstä, jos en selvinnyt työstä - ei musta ollut mihinkään...

Pikkuhiljaa olen oppinut tajuamaan ettei arvoni ihmisenä ole työstä kiini, olen hyvä just tämmöisenä! (ainakin joinakin päivinä 😀)

Oletko puhunut terapiassa tuosta työ-ahdistuksestasi? tai siitä mitä on kunnon työ?