Työpaikkakiusaamisen jälkeen

Työpaikkakiusaamisen jälkeen

Käyttäjä OnervaK aloittanut aikaan 22.09.2015 klo 09:05 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä OnervaK kirjoittanut 22.09.2015 klo 09:05

Jäin muutama vuosi sitten sairaslomalle työpaikkakiusaamisen aiheuttaman keskivaikean masennuksen vuoksi. Oikeastaan myös koin täydellisen burnoutin yrittäessäni aina vaan jaksaa töissä kiusaamisesta huolimatta. Olen hakenut ja saanut monenlaista apua ja tukea sen jälkeen, mutta jotenkin aina vaan tuntuu siltä, että varsinaista asiaa ei saa missään käytyä läpi – siis tätä työpaikkakiusaamiskuviota.

Tunnemaailma siihen liittyen on muuttunut aika paljon viimevuosien aikana. Aluksi olin vain järkyttynyt, mutta nykyään olen todella vihainen. Vihainen siitä miten joku pilasi minun ja perheeni elämän pitkäksi aikaa eikä saanut siitä mitään ¨rangaistusta¨. Kiusaaminenhan on rikos.

Miten te muut saman kokeneet olette selvinneet ja toimineet selvitäksenne? Mistä saitte tähän asiaan konkreettista apua? Tietääkö joku mitä pitäisi tehdä, että pääsisi tästä taakasta eroon?

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 23.09.2015 klo 06:13

Ajattelin kirjoittaa tänne tällaista mikä on ollut ajatuksissa. " Puhe voi olla kiihkeää vuodatusta, assosaatiot ovat löystyneet, ihminen eristäytyy ja vajoaa omaan maailmaansa. Osa ei tiedä kokevansa harhoja, heille harhojen maailma on todellinen. Osa tietää taas kuulevansa olemattomia ääniä." Voiko kiusaaminen aiheuttaa tällaista jonkinlaista psykoosireaktiota.