Olen ollut todella alamaissa parin kuukauden ajan ja ajattelin kokeilla tänne kirjoittamista. Pakko saada jotenkin ajatuksia purettua. Olen 25-vuotias nainen ja olen ollut on/off masentunut yläasteelta saakka. Mielialalääkkeitä olen syönyt viimeiset kymmenisen vuotta. Olen käynyt terapiassa nyt lähes kaksi vuotta, mutta masennus vie edelleen välillä mukanaan. Hyviä jaksoja on välillä, jolloin uskon olevani maailman kaunein, viehättävin ja miellyttävin olento päällä maan. Tavallaan itsetuntoni kohoaa epärealistinen korkealle. Kun tajuan jostain syystä realiteetit (vertaillen itseäni muihin), huomaan etten olekaan mitään. Olen ollut typerä edes kuvitellessani, että voisin olla jotain hienoa. Syytän itseäni typeryydestä ja näen itsestäni vain huonot puolet. Ei se mitään, vaikka välillä näenkin itseni huonona, mutta miksi täytyy kuvitella liikoja vain romahtaakseen rytinällä alas?
Kun noista haavekuvitelmista rysähtää alas, tajuaa, ettei ole koskaan osannut mitään kunnolla. Oikeastaan nuo kuvitelmat estävät opettelemasta mitään, koska pettymys on liian suuri, kun ei voikaan olla heti paras kaikessa. Itseinho on noina hetkinä valtava, enkä näe olemassaololleni mitään tarkoitusta.
En tiedä sainko ajatuksiani suollettua mitenkään järkevästi ulos, selitän usein asiat pääni sisällä ja osa jääkin sinne satimeen. Kiitos että luit tekstini.