Kiitos keskustelua! Työttömyyteen liittyen mulla on aktivointisuunnitelman teko. Mun työttömyyttä hoitavalla on nyt sijainen. Mulla on nyt kaksi mahdollista kurssia, jotka kiinnostaa, jotka on tarkoitettu yli 300 päivää työmarkkinatuella olleille. Töihin en ole valmis.
Nyt odotan myös psykiatrisen hoitajan viestiä vastaanottoajasta sekä psykiatriaikaa. Nämä molemmat ovat vielä keskeneräisiä ja auki.
Se, mikä mua tällä viikolla kiinnostaa, on Arkeen voimaa -koulutus keskiviikkona. Perjantaina alkaa ryhmän vetäminen. Ryhmää vedän toisen kanssa kuutena perjantaina. On riski, että panikoin ja jännitän. Yhtälailla se onnistuu. Viittä ryhmää olen jo vetänyt. Parhaimmillaan ryhmä voimaannuttaa niin ryhmäläisiä kuin vetäjääkin. Mun itsetunto ei ole parhaimmillaan. Viime viikolla sain masennustestistä tulokseksi: keskivaikea masennus. Enkä nyt uskalla viime hetkellä kieltäytyä ryhmän vetämisestä. Riippuu paljon, miten keskiviikon koulutus menee. Silloin pitää viimeistään tehdä päätös, jos perunkin. Jos tuntuu, että liikaa ahdistaa, niin silloin mun täytyy sanoa se meidän kaupungin Arkeen voimaa -vastaavalle. Ainakin olen asennoitunut, että ryhmän pidän. Ryhmän ajatuksena on, että me ohjaajat olemme myös vertaisia. Sairauksista riippumatta arjen haasteet ovat samoja.
Juuri nyt ahdistaa. Yritän hengitellä ensin tämän ohi, jos/kun ei auta, niin täytyy turvautua pilleriin. Mä en ymmärrä, miksi juuri nyt tuntuu pahalta? Mä yritän niin kovasti.