Turvaton olo!

Turvaton olo!

Käyttäjä peloissaan aloittanut aikaan 28.05.2008 klo 15:58 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä peloissaan kirjoittanut 28.05.2008 klo 15:58

Kärsin usein turvattomasta olosta ja syyllisyyden tunteesta vaikka ei olisi syytä.Olen tullut siihen tulokseen että se johtuu varmasti turvattomasta lapsuudestani ja kun minua lapsuudessa vanhemmat piti minua syntipukkina. Onko muilla tällaisia tuntemuksia kuin minulla,vai olenko ainoa?Tunnen tosiaankin aina välillä olni turvattomaksi ja se ahdistaa minua,lisäksi on huoli että mitenkähän sitä elämässä tulee pärjäämään ja menestymään ja saa rahat riittään.Vaikka minulla on kotona kaikki mukavuudet niin silti minulla huoli aina on olemassa että miten sitä selviää jatkossa. Olen myös huomannut että minulla on taipumus stressata asioista etukäteen ja olen huolissani asioista,kun voisikin olla huolista vapaa.Olen myös taipuvainen huolehtimaan läheistenkin asioista.Koen toisinaan tosi voimakasta ahdistusta ja turvattomuuden tunnetta,olen silloin yrittänyt hiljentyä ja rukoilla Jumalalta vahvistusta ja voimia olooni,usen se on auttanut,mutta kun jos voisi jotenkin kontrolloida oloaan ettei tulisi sitä huonoa oloa.Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Käyttäjä mamma83 kirjoittanut 28.05.2008 klo 18:16

Itsekärsin myös turvattomuuden tunteesta ja se aiheuttaa paniikkikohtauksia, myös stressi on suuri ongelma elämässäni. stressaan kaikesta ja koko ajan, se on todella uuvuttavaa. olen myös rukoillut että oloni helpottuisi ja ajatellut iloisia asioita, joskus olo helpottuu mutta usein se muuttuu ärtyisäksi ja silloin huudan ja valitan joka asiasta miehelleni. olisi kiva jos saisi apua tähän tilanteeseen. toivottavasti saat oloosi helpotusta🙂👍