Syytän osaltani hallitusta. Kuulostaa varmasti karmealta, mutta näin on. Ihminen joka saanut kielteisen turvapaikkapäätöksen on saanut haahuilla täällä tuollaiset murha ajatukset päässään.
Oli valittanut päätöksestä. Mun mielestä kerran valittaminen pitäisi riittää, ei enää toista kertaa.
Ja noi olisi poistettava maasta heti tai jos ei mahdollista niin otettava kiinni palautuksen ajaksi. Mulle on ihan sama mitä maksaa. Oon siihen valmis.
Ja yksihän on saanut tuomion seksuaalirikoksesta vuosi sitten ja tuolla kävelee vapaalla. En ihmettele että tänne tullaan kun tuomioita ei tule mistään.
Esim. tässäkään tapauksessa ei voi muuta kun tuomita suomen "elinkautiseen"mikä on 11-12 vuotta ja sen jälkeen vaaralliset ihmiset on taas vapaalla jalalla tehdäkseen kaiken tämän uudestaan.
En ymmärrä. Ei missään muussa maassa kohdella rikollisia silkkihanskoilla ja varota ettei rikollisen oikeuksia varmasti loukattaisi. Entä uhrit? Entä omaiset?
Supohan oli saanut vinkin pansion vastaanottokeskuksen asukkaalta että häntä huolestuttaa tuo mies. Eivät laittaneet seurantaan vaikka olikin radikalisoitunut. Ymmärrän että resurssipula tekee hankalaksi seurata kaikkia vihjeitä.
Mutta sillon olis pitäny viimein herätä kun tämä radikalisoitunu tyyppi sai kielteisen turvap.päätöksen. Koska riski nousee huomattavasti että taatusti voi tehdä jotain kun radikalisoitunut ja nyt ei saa jäädä maahan. Olisi vähintään pitänyt ottaa silloin edes kiinni kun kielteinen päätös oli tiedossa.
Tiesin että ongelmia tulee kun 52 000 ihmistä tulee rajan yli.
Suomella on se ongelma että luullaan aina selviävämme kaikesta pienillä kustannuksilla. Ettei rahaa vaan mene liikaa tärkeisiin asioihin.
Nyt sitten maksetaan siitä todella rajusti.