Tunnustus

Tunnustus

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 13.05.2016 klo 09:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 13.05.2016 klo 09:52

Olen käyttänyt niin paljon rauhoittavia elämän aikana, että ne ovat vaikuttaneet fyysiseen ja henkiseen suoritus kykyyn… Olen täysin koukussa ja luultavasti olen koko loppu elämäni. Olen ottanut niitä joka pulmaan ja nyt huomaan niitten haitta vaikutukset, mutta en tiedä olisinko enää tässä jos en olis niitä käyttänyt…

Muistiin rauhoittavat vaikuttaa eniten. Ne on kuin huumetta. Kun ei saa pilleriä, niin olo on sekava ja olen kiukkuinen. Pilleri pyörittää mun koko elämää. Ilman sitä en pysty tekemään mitään.

Kannattaa miettiä tarkkaan, jos lääkäri määrää niitä, että otatko. Koska ne voi viedä lopulta sen viimeisenkin terveyden rippeen…

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 14.05.2016 klo 19:42

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Olen lähihoitaja ja olen nähnyt ihmisiä jotka ovat täysin riippuvaisia lääkkeistä. Monilla menee päivittäin sellaset satsit rauhoitttavia yms lääkkeitä että normi ihmiseltä olisi taju pois. Pikkuhiljaa vaan on lisätty lääkkeitä ja pikkuhiljaa ihmiset saatu riipuvaisiksi lääkkeistä.
Itse käytin aikoinani unilääkettä Tenoxia. Minulla oli masennus lomautuksen takia. Huomasin aika nopeasti että siitäkin voi tulla pahasti riippuvaiseksi. Ettei osaakaan nukkua ilman lääkettä.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 15.05.2016 klo 00:44

Joo, lääkäri ei silloin aikanaan antanut tarpeeksi infoa lääkkeestä. Ei esim. sanonut että jää helposti koukkuun ja ettei sais käyttää pitkiä aikoja putkeen...

Se on aikamoinen ansa mitä noi rauhottavat saa aikaan. Ja eroon pääseminen on yhtä helvettiä.

Vedin itsekin joskus aikoinaan sellasia satseja, että hyvä kun ei taju lähteny. Nyt oon saanut vähennettyä siihen lääkärin määräämään maksimi annokseen päivässä.

Tuntuu vaan että tullut vaikka mitä sivuoireita. Lihas kipuja ja muita... Yritän tässä jotenkin pärjätä niiden kanssa...

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 15.05.2016 klo 17:16

Asiakkaillani on ummetusta, unettomuutta, lihaskramppeja, vatsavaivoja ja outoja tuntemuksia kuten että ihon alla tuntuu juoksevan eläimiä yms. Monilla myös harhanäkyjä ja huimausta.
Esim. eräs iäkkäämpi asiakas sai mielialalääkkeistä rajuja huimauskohtauksia. Sanoin lääkärille ja hän sanoi että aluksi voi olla sellaista. Viimein se lääke poistettiin häneltä. Hänellä on syöpä ja muutenkin vahvat lääkkeet. Ei lääkäritkään aina tiedä lääkkeiden haittavaikutuksista.
Ja mikä hölmöintä että jos lääke aiheuttaa esim. ummetusta niin sitten sinulle määrätään ummetuslääkettä. Jos unettomuutta niin saat lisäksi unilääkettä. Jos turvotuksia niin saat nesteenpoistolääkettä. Lisäksi vitamiinit, kalkit, suolat yms. Helposti lääkemäärä nousee kymmeniin eri lääkkeisiin.

Käyttäjä Fenrir kirjoittanut 16.05.2016 klo 12:40

"outoja tuntemuksia kuten että ihon alla tuntuu juoksevan eläimiä yms. "

Minun kohdallani menee rauhoittavat ( 3 x 2mg xanor depot/vrk) myös sen takia etten tunne niitä hyönteisiä keuhkoissa ja muissa sisä-elimissä.

Mutta kai se on yksilöllistä ja vaikuttaa joillekkin toisella tavalla. Onhan noita sivuoireita paljon monissa lääkkeissä.

Anteeksi kun puutuin keskusteluun.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 19.05.2016 klo 11:26

Jos mulla on esim. Zyprexaa, temestaa ja buranaa samaan aikaan veressä niin alkaa tuleen hengitys vaikeuksia.

Viime syksynä tuntu siltä kuin olis ollu sydän kohtaus. Saatto tietenkin johtua ahdistuksestakin, mutta oli kylmä hiki, oksensin ja rintaan sattu. Se tapahtu yks aamu. Olin vetäny edellisenä iltana 200g sipsi-pussin ja muita herkkuja... En ole mikään lääkäri enkä tiedä millaiselta sydän kohtaus tuntuu, mutta olen kuulllut että silloin voi tulla just semmonen kylmä hiki... Menin Terkkuun ja otti EKG:t ja muut eikä mitään poikkeevaa niissä ollut... Passitti kotiin.

Tän tapauksen jälkeen alko tuleen rinta kipuja ja masennusta... Onneksi ne on jo aika paljon helpottanut. Koko talven ravasin lääkärissä... Nyt on Zyprexaa nostettu ja Temestaa menee 3x1mg päivässä. Kyllä varmaan tässä pikku hiljaa alan toipua...