Tunneahmiminen, oksentelu ja paha olo.
Olen nyt viime aikoina alkanut oksentelemaan. En laskisi itseäni bulimikoksi, sillä oksenteluni ei ole säännöllistä – tunneahmin ja oksennan. Oksennan niin kauan että muuta kuin sappea ei enää tule, ja haluaisin siltikin oksentaa lisää; siitä huolimatta että tiedän etten voi oksentaa ajatuksiani ja tunteitani pois. 😯🗯️
Tiedän, että minun pitäisi kertoa asiasta lääkärilleni/sairaanhoitajalleni, mutta en pysty – enkä itse asiassa edes halua. Lääkäri oli ennen viimeistä käyntikertaani nuorten psykiatrisella puolella päättänyt kirjoittaa minulle sairaslomaa vuoden loppuun – ILMAN että edes keskusteli minun kanssani asiasta. Se sai luottamukseni ammattihenkilöstöönkin horjumaan ja (jollakin tavalla) pelkään, että alan jälleen kerran esittää käynneillä, että kaikki on kunnossa, vaikka niin ei todellakaan ole.
Ei toki koko ammattihenkilöstö ole samanlaista kuin tuo (jo entinen) lääkärini, mutta siitä huolimatta. Olin henkisesti ja fyysisesti valmistautunut siihen että viimeistään joulukuun alussa jatkan opiskelujani, mutta nyt kävikin niin – juuri tuon viimeisen käyntini jälkeen, että pääsen jatkamaan vasta tammikuun alussa jos silloinkaan.
Olen nyt ollut masentuneempi viimeiset pari viikkoa kuin aikoihin ja kun siihen päälle vielä lisätään suht isot riidat minun ja kihlattuni välillä, niin tuntuu etten oikeasti enää jaksa. Yritin aikaisemmin syksyllä itsemurhaa lääkkeillä, eikä se nytkään kaukana ole – tai jos en itsemurhaa yritäkään, niin alan satuttaa itseäni. Kumpikaan noista ei ole hyvä vaihtoehto, mutta minun tapani selvitä. Satuttamisen jälkeinen kipu painaa henkisen pahan olon pinnan alle siksi aikaa että kipu lakkaa, ja itsemurhayritys on kai jonkinlainen avunhuuto tiiviimmän hoidon tarpeesta, jota käsittääkseni ei kuitenkaan voida järjestää.
Olen oikeasti oman jaksamiseni äärirajoilla tällä hetkellä. Miten selvitä kaikesta satuttamatta läheisiään tai tappamatta tai satuttamatta itseään? Minä en tiedä, mutta tiedättekö te. 😞