Tukea syömishäiriöön? :(

Tukea syömishäiriöön? :(

Käyttäjä Naana99 aloittanut aikaan 08.06.2020 klo 14:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Naana99 kirjoittanut 08.06.2020 klo 14:50

Hei.

Päätin nyt kirjoittaa tänne jos saisin jonkin näköisiä vinkkejä tms…

Eli siis oon sairastanut syömishäiriötä jo 5 vuotta. Se alkoi anoreksialla ja nyt kun olen saanut painon nousemaan, on alkanut bulimia-oireilu. Minut kirjattiin ulos syömishäiriölinikalta alkuvuodesta ja siitä lähin vointini on huonontunut. Ennen oireilu oli syömättömyyttä ja ahmimista, mutta nyt kuvioon ovat tulleet laksatiivit ja oksentaminen…. Oksentaminen alkoi alle viikko sitten…

En ole vielä hoitajalleni kertonut kun ei ole ollut soittoaikaa. 

Mua ahdistaa oksentaa koska pelkään et jään kiinni, mut ihan sama mitä syön ni heti alkaa tulla ajatus et pääsenkö varmasti oksentamaan…

Kalorien seurantaa on jatkunut alusta asti mutta ruokien kaloreita en oikeastaan enää katso. Ahminnat ovat jokapäiväisiä ja paino vaan nousee… Haluaisin laihtua mutta en osaa millään terveellä keinolla… Ja olen varmaan joutumassa osastolle tässä lähiaikoina ja pelkään lihovani siellä kun ulkoilu on valvottua…

Anteeksi sekava teksti ja kiitos jo valmiiksi vastauksista!

Käyttäjä kirjoittanut 09.06.2020 klo 05:59

Hei. Ei ole omakohtaista kokemusta.tuosta syömishäiriöstä. Tuo vaan mieleen miettiä, missä on mielen focus kun elämään reagoi ei-syömällä kontra liikaaliiannopeasti syömällä ja oksentamalla?

Onko tapahtunut mitä, joka laukaissut nämä ongelmat?  Minkälaista elämä oli ennen näiden alkua? Miten kauan sitten ne alkoivat?

Olet varmasti ihan yläfemman ihminen, sellaisenasi. Joku on sekottanut sun pasmat, vienyt tasapainoisen selkeän olon?

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.06.2020 klo 16:21

täällä yksi sh oireinen ihminen. Tällä hetkellä oravanpyörässä, eli olo mennyt huonompaan suuntaan. Yksin tässä taistellaan tuulimymmyä vastaan.

Naana99, yritä kertoa hoitajalle. TOivon että sun hoitajasi on ymmärtäväinen ja pystyy antamaan jatkojutut. En osaa muuta sanoa.