Terve taas.
Ajattelin että kerron tuolta vuosilta hiukan näistä epätodellisuuksista. Muistan kun muutettiin silloisen tyttökaverin kanssa noin 2009 äitini luokse putkiremonttia karkuun ja muistan sieltä yhden oudon kohtauksen. Oltiin menossa risteilylle ja yhtäkkiä mun kehon valtasi mieletön jännittyneisyyden tunne, ihan ku ois säikähtänyt jotain enemmän ku koskaan ennen. Makasin sohvalla ja vedin rauhottavia ku äiti huus tyttökaverille pihaan ikkunasta : se ei pääse nyt tulemaan ku sillä on paniikkikohtaus, tuu sisälle 🙂 no päästiin tallinaan ja mulla oli niin paha epätodellisuuden tunne että tiesin : nyt kuolen tai teen jotain pahaa jollekkin, aivan varmasti teen!! Viellä tähänkään päivään mennessä en noissa tiloissa ole tehnyt 🙂 sitten rupesin heräilemään öisin. Heräsin joka yö lähes samaan kellonaikaan ja voi perkele mä pelkäsin, pelkäsin niin älyttömän paljon enkä tiennyt mitä. Mä olin täysin irti mun kehosta ja tää jo tutuksi tullut jännittyneisyys "sähkö" valtasi mun kehoa täydellä liekillä.. lähestulkoon itkien mä nukahdin uudestaan ja aamulla oli ihan ookoo.välillä tyttökaveri tuli yöllä töistä ja täytyy myöntää etten mä oikeen tiennyt kuka hän on.. pahempi oli etten tiennyt kuka mä olen 😟 ne vähä aaltoili ne epätodellisuudet että välillä oli parempi ja välillä sitten oli tosi huono olla. Mutta myös tänä päivänä etsin vastausta kokoajan mun oloihin.. esimerkiksi röntgenissä oli viisaudenhampaita niin tajusin : ahaa, nääkun otetaan pois niin ei paina enää jotkut hermot ja kaikki palaa ennalleen.. Ei 😭 Mutta näiden kanssa oppii elämään.. siis hyvinkin siedettävää elämää. Kevyitä pieniä juttuja joista itselleni tärkeimmät pistän tähän : venytelkää niskaa ja hartioita sekä käsiä paljon mutta kuitenkin kohtuudella (aamu ja ilta) ei pääse pahenemaan tunnottomuusoireet ja piristää kun veri kiertää hyvin 🙂 Sitten säännöllisyyttä. Se on kanssa mulle hyvin tärkeää. Ruokailut suht samaan aikaa ja kevyt liikunta aamulla ja illalla (itse kävelen) mutta löytäkää oma tahti koska liikaväsyneenä olot pahenee. Mutta nyt tärkeä tsemppi viellä tähän loppuun.. vaikka tuntuu mahdottomalta niin koittakaa peloissa ja epätodellisuuksissa antaa mennä läpi vaan. Älkää jääkö pohtii sekoatteko tai mitä tekisitte.. jatkakaa touhuumista kun ei mitään.. tämä vaatii harjoittelua ja kärsivällisyyttä. Itse olen puolisen vuotta tehnyt tätä ja on todella paljon helpompi liikkua ja hoitaa asioita. Mulla musiikit korvilla keventää myös paljo. Ja jos joku sanoo että tee näin ja näin työssä,kodissa tai kaupassa, niin ÄLÄ tee, vaan kuuntele itseäsi. Älä mene kaupungille jos tuntuu että ei millään voi mennä, kokeile myös välillä siedättää ja mene vaikka huono olo mutta mene omilla ehdoilla.. aluksi vaikka vain kaupungin reunoille. Ja ennenkaikkea liiku silloin kun tuntuu hyvälle koska ne positiiviset rupee jossain kohtaa jäämään mieleen 🙂 kaikkea hyvää ja ennenkaikkea lepoa ja rauhaa. Muistakaa viellä että nää tosi sairailta tuntuvat jutut on vain ja ainoastaan omassa päässä.. mä en ole ikin viel tehnyt mitään pahaa mitä on käynyt mielessä enkä seonnut.. ja kymmenisen vuotta sairastanut.. Jatketaan myöhemmin aiheesta 😍
https://youtu.be/aBOVMWDTfDU