Toipumiset ja uudet putoamiset... pelkään tulevaisuutta
En tiedä, miten jaksaisin tämän kanssa. Olin mielestäni saavuttanut kahden vuoden terapiassa ihan isoja tuloksia, ja ahdistus vaikutti olevan poissa, vaikkakin masennus oli jäänyt jäljelle. Nyt se tulee takaisin. Tai tuli jo. Ja kovaa.
Tavallaan tiesin, että näin kävisi, ja luulin, että olin ”varautunut”. Mutta olen äärettömän pettynyt, tunnen, että vaikka saisin tulevaisuudessa tuloksia terapiassa, nekin voisivat olla vain jotain harhaa, ja putoaisin takaisin tähän. En pysty pitämään poissa ajatusta siitä, että en koskaan voisi tulla olemaan kunnossa, edes sen vertaa että KESTÄISIN. Olen aivan riekaleina, en ehtinyt juurikaan hengähtää, ehdin vain petollisesti saada jotain toivoa ensimmäistä kertaa elämässäni…
Minulla oli tarkoitus lähteä uudelle paikkakunnalle ja aloittaa paljon uutta ensi syksynä. Monen kuukauden parempi kausi jotenkin valoi siihen uskoa. Nyt olen taas tässä samassa jamassa: öisin panikoin nukkumisen sijaan, päivisin pinnistelen voidakseni tehdä yhtään mitään, mutta koko ajan on olo, että se ahdistus iskee päälle. Välillä iskeekin niin, etten pysty tekemään mitään. Pelkään iltoja ja sitä, kun pitäisi mennä nukkumaan ja kokeilla, minkäkokoinen paniikki ja pelko iskee niskaan. Fyysiset oireet kasautuvat koko ajan, kun elimistö käy ihan ylikierroksilla rauhoittavista huolimatta. Maha on aivan pilalla ja heikottaa.
Pelkään tulevaisuutta, sitä etten selviydy ja jaksa, sitä, etten tule ymmärretyksi tällaisena rikkinäisenä otuksena. Että menetän nyt kuitenkin nuo unelmani, koska en tässä kunnossa voikaan muuttaa ja aloittaa uutta elämää uudessa kaupungissa. Pakko varmaan jäädä työttömänä ja toimettomana, työkyvyttömänä tänne missä on sentään terapeutti turvana.
Tässä tämänlainen avautuminen, voi huokaus, apua.