Toiminnallista tukea ?

Toiminnallista tukea ?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 10.06.2020 klo 12:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 10.06.2020 klo 12:04

Voidakseen hyvin tarvitsee perustakseen tunteen ’olen ja saan olla olemassa’, ’osaan ja haluan’, sekä tunteen ’en ole turha/minua arvostetaan’ tällaisena kuin olen.

Voitaisiko me yhdessä keksiä kuinka toimia, kuinka huomata tekemisiä, joissa nämä tausta-ajatukset saisi toimia?

Itsellä tässä elinpiirissä siinä määrin pihaa, etten ole ehtinyt miettiä tämänlaisia asioita. Tähän asti kevään ajan aika mennyt puuhastellessa tässä. Muutenkin olen tottunut tekemään konkreettisia asioita, joista ollut apua kun mieli alkanut takkuuntua johonkin jumiin.

On erilaisia juttuja kuten esim. Nappi Naapuri-sovellus, josta sain ajatuksen alkaa pohtia tätä. Meisä kaikista ihmisistä kun on moneen erilaisista vastuksista huolimatta, kun vaan saamme itseen olon ’haluan tehdä jotain’.

Täällä kun ei voi mitään sijaintitietojakaan jakaa, voidaanko tässä ketjussa kuitenkin jakaa ideoita tai kokemuksia jostain mistä itse saanut jotain omaan elämiseensä?

 

 

Käyttäjä Eop kirjoittanut 10.06.2020 klo 19:44

Itse haluaisin tehdä jotakin vapaaehtoisluonnonsuojelutyötä. Puiden istutus olisi kiinnostavin, mutta en tiedä missä sellaista järjestettäisiin.

Käyttäjä kirjoittanut 11.06.2020 klo 09:02

https://www.sll.fi/tule-mukaan/vapaaehtoiseksi/

Tuolta löytyy vapaaehtoistyötä luonnon hyväksi.

Käyttäjä kirjoittanut 17.06.2020 klo 06:04

Atk sta kiinnostuneille voisi olla hyötyä tiedosta, ikäihmiset janoavat (se osa heistä joka rohkenee ja vielä kykenee) oppia perusteista laitteen/koneen/puhelimen käytössä. Eri kaupungeissa on siihen sellaiseen toimintaan suunnattu yhdistys, mm. Hgissä Enter, Treella joku toinen, karjalaisilla omansa, savolaisilla omansa jne. Googlaa. Sellaiseen tutustumalla voi päästä ihmisarkuudestaan, pääsee pätemään ja ehkä tilanteesta riippuen saada km-korvauksia tuutorointeihin liittyen.

Uusimaa/ Enter ry

Treen seutu/Mukanetti

Savolaiset/Savonetti

Karjalaiset/Joen Severi

(Kautta maan?)/SeniorSurf

(Kuin myös?)/Tivia