Toimimattomia ihmissuhteita
Kärsin toimimattomasta suhteesta sisareeni. Koko n. 50 vuotta eli Sisareni eliniän suhde on ollut jotenkin pielessä. Olen yrittänyt parantaa sitä – turhaan. Hän lupaa soittaa, tulla tapaamaan, mutta ei koskaan toteuta. Puheluihin hän harvoin vastaa ja lopettaa ne lyhyeen. Kaikki yhteydenpitomme menee hänen ehdoillaan. Kärsin tilanteesta kovasti. Veljenikään kanssa asiat eivät suju mutkattomasti: on hänen puoleltana toteutumattomia lupauksia. Kuitenkin olen käytännössä hoitanut hoivakodissa olevan äitini asioita. Saan aina ja kaikesta yhteydenpidosta sisarusteni kanssa pahan mielen, mutta en halua rikkoja välejä lopullisesti, joskin näyttää siltä, että välit sisareeni ovat jäätyneet täysin.
Muissakin ihmissuhteissa tunne olevani altavastaaja. En voi/rohkene soittaa ystävilleni ja jos ehdotan jonnekin menoa, harvoin kukaan suostuu.
Tunnen, että minussa on joku vika, vaikka todistetusti käyttäydyn asiallisesti, olen ystävällinen, vieraanvarainen, keskustelutaitoinen, usein iloinenkin.
Jo lapsena vanhempien mielenterveysongelmat ja minun laiminlyöntini lienevät jättäneet jonkinlaisen jäljen, joka saa aikaan torjuntaa kanssaihmisissä. Ulospäin tuo poltinmerkki ei näy eikä yleensä kukaan ymmärrä ongelmaani, mutta itse koen sen voimakkaana. Saattaa mennä viikkoja, ettei kukaan soita tai en tapaa ketään.
Harmittaa.