terapiaprosessien kanssa selviämisestä
Mulla on jo tosi pitkään ollut terapiantarvetta, mutta en ole juurikaan pystynyt käymään, koska olen eläkeläinen eikä Kela näin ollen myönnä terapiakorvauksia. Mikä on kylläkin aika perseestä, ja antaa vahvan viestin siitä, että eläkeläisellä ja hänen jaksamisella ei ole mitään väliä. No, kuitenkin olen nyt alkanut käydä omalla kustannuksella terapiassa, mutta sen voin tehdä taloudellisista syistä vain 2-3 kertaa kuussa.
Nyt tuntuu, että kun terapiassa on alkanut noita prosesseja käynnistymään, asiaa mitä pitäisi käsitellä tulee niin hirveällä vauhdilla, että kaikki vaan pyörii koko ajan päässä ja ahdistaa. Tosi vaikeaa selvitä pitkistä terapiaväleistä ja nyt sitten alkoi vielä terapeutin kesälomakin. Toki ymmärrän, että lomansa tarvivat hekin vaativan työnsä vastapainoksi, mutta silti tuntuu vaikealta jäädä yksin kaiken kanssa. Ennen lomaa terapeutti antoi mulle luvan ottaa häneen joskus yhteyttä tekstarilla, jos on jotain mitä haluan sanoa. Sitten aloin ehkä vähän liikaakin niitä tekstareita laittaa, ja nyt koitan olla häiriköimättä häntä ollenkaan ainakaan nyt lomansa aikana. Ärsyttää paljon, että huomaa alkavansa takertua terapeuttiin, pitäisi olla joku non-stop terapia suunnilleen meneillään koko ajan.
Paras olisi nyt vaan saada nämä prosessit hetkeksi pois päästään ja nauttia kesästä, mutta vaikealta tuntuu. Miten te muut pärjäilette terapiatauot ja lopetukset? Ja ylipäänsä miten selviätte jatkuvasti päässä pyörivien ahdistavien asioiden kanssa?