terapian pitäisi alkaa

terapian pitäisi alkaa

Käyttäjä e-maarika aloittanut aikaan 13.01.2016 klo 23:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä e-maarika kirjoittanut 13.01.2016 klo 23:14

Oon saanut päätöksen ja aika huima tunne on nyt kun se rahoitus on kunnossa.
Ainoa haitta on se että hetkeen ei ole varaa maksaa terapialaskuja.
Ja tämä pitäisi sitten sovittaa tulevan työn kanssa yhteen.
Pakkohan siellä terapiassa on käydä.
Äskettäin tuli mieleen se että jos ja kun käyn raskaita asioita läpi, miten pystyn normaalina heti sen jälkeen siirtymään työmaalle?
Ja vallankin jos olen työssä jossa olen esillä, asiakaspalvelussa.
Itkuisena ja huonovointisena?

Käyttäjä Sirpale82 kirjoittanut 16.01.2016 klo 16:51

Hyvä kun pääsit terapiaan🙂👍
Sä voisit yrittää sossusta hakea niitä laskuja, kun sulla on kuitenkin on se päätös.
Monesti oon miettiny tota samaa, mut sä voit yrittää sopia niitä terapia aikoja vaikka iltapäiväks, ettei tarvis mennä enää töihin.
Mä kans itkin, olin ihan väsyny, päätä särki terapian jälkeen, se vaihteli.
Joskus mä meninkin töihin/kouluun, mut en jääny selittelee kelleen ja eikä kukaan ees huomannu että olin itkeny, ihmeellistä, mutta sitä varmaan ei itke kuitenkaa nii paljoo että se näkyis. Voit vaikka sanoa, että sulla on kuivat silmät tai roska silmässä tai oot vaikka allerginen sun ripsarille😉
Kerran kun menin töihin iltavuoroon, luultiin että mulla oli krapula kun silmät punotti. Sanoin että en kyllä itte oo huomannu mitään, mutta mulla on kuivat silmät, se oli kyllä ihan tottakin. Mä laitoin harvoi terapiaan ripsaria, ettei se levii jos itkee.
Mutta ei kenellekään kuulu toisen asiat, eikä sun tarvi kertoa. Ja mun mielestä voit sanoa senkin, ettei se kuulu sille kyselijälle ja kaikilla on huonoja hetkiä.

Mut muista että se on vaan sun parhaaks se terapia, mee sinne ja käsittele kaikki pois🙂🌻
Ja terapeutille kun kerrot, se voi ehkä kysyäkin, mihin aikaan toivot terapiakäynnit.
Mä kävin alkuviikosta tai keskellä viikkoa, kun oli virtaa käsitellä asioita, tulin kotiin ja nukuin päikkärit jos oli ollu raskas kerta. Sit ehkä illalla vähäks aikaa ulos tai jotain mukavaa tekemistä, vaikka meet kahville sun ystävän kanssa jne.
Jotain vastapainoo sille. Tai sit saat luvan kanssa vaan olla.

Tsemppiä sulle, kerro miten on lähteny käyntiin, sä pärjäät kyllä🌻🙂🌻

Käyttäjä e-maarika kirjoittanut 21.01.2016 klo 20:00

No niin. Lähdin pahalla päällä pois sieltä ( sitä en näyttänyt terapeutille).
Se ei ollut sitä terapiaa mitä lähdin hakemaan.
Yleistä jutustelua vaan ja pari kolme kysymystä tehtiin.
Myös sepustusta teoriatasolla jota siis terapeutti piti.
Olen hyvin pettynyt.
Aika kuluu. Mitään ei tapahdu koskaan. Nyt on vakavassa mietinnässä jatkanko
samalla terapeutilla jos hän ei aloita sitä terapiaa oikeasti.

Käyttäjä e-maarika kirjoittanut 28.01.2016 klo 10:15

Asiat on huonosti. Nyt on tuhlaantunut jo monta kertaa käynteihin ja mitään ei tapahdu. Tämä on erityisterapeutti mutta käynnit muistuttavat tavallista keskusteluterapiaa.
Minä muistelen vanhoja ja se ei valitettavasti auta, se muistelu minun kohdallani.
Lopuksi kävi ilmi että terapeutti aikoo olla varovainen kun minulla on yksi vaurio lapsuudessa eli se tarkoittaa hissutusta.
Vuosikaudet olen odottanut pääsyä erityisterapiaan ja nyt en sitä saa.
Rahaa menee ja ne käyntikerrat vähenevät kerta kerralta.

Käyttäjä Sirpale82 kirjoittanut 30.01.2016 klo 19:17

Mikä erityisteraeutti hän on?
Voisitko sanoa sille terapeutille miltä susta tuntuu ja ajatella vaihtavasi terapeuttia?
Joskus voi nimittäin käydä niin, ettei kemiat vaan pelaa terapeutin kanssa ja siksi siitä ei ole mitään hyötyä. Mulla ei ole omien psyk.terapeuttien kanssa käynyt niin, mutta kerran osui kohdalle fysioterapeutti, jonka kanssa ei vaan kemiat toiminu ollenkaan, kävin siellä 3 kertaa ja vaidoin fyssaria. Nykyisellä oon käyny nyt 7vuotta, kertoo ammattitaidosta ja siitä, että kemiat toimii. Mulla on sairaus joka vaatii säännöllistä fysioterapiaa.

Älä kituuta suotta terapeutilla joka ei jostain syystä ehkä osaa auttaa sua sillee, että siitä olis sulle apua. Koska sitten siinä jää just käsittelemättä asiat, joihin tarvis tarttua ja menee rahaa hukkaan.
Tsemppiä, älä luovuta🙂👍

Käyttäjä e-maarika kirjoittanut 09.02.2016 klo 23:29

Sirpale82 kirjoitti 30.1.2016 19:17

Mikä erityisteraeutti hän on?
Voisitko sanoa sille terapeutille miltä susta tuntuu ja ajatella vaihtavasi terapeuttia?
Joskus voi nimittäin käydä niin, ettei kemiat vaan pelaa terapeutin kanssa ja siksi siitä ei ole mitään hyötyä. Mulla ei ole omien psyk.terapeuttien kanssa käynyt niin, mutta kerran osui kohdalle fysioterapeutti, jonka kanssa ei vaan kemiat toiminu ollenkaan, kävin siellä 3 kertaa ja vaidoin fyssaria. Nykyisellä oon käyny nyt 7vuotta, kertoo ammattitaidosta ja siitä, että kemiat toimii. Mulla on sairaus joka vaatii säännöllistä fysioterapiaa.

Älä kituuta suotta terapeutilla joka ei jostain syystä ehkä osaa auttaa sua sillee, että siitä olis sulle apua. Koska sitten siinä jää just käsittelemättä asiat, joihin tarvis tarttua ja menee rahaa hukkaan.
Tsemppiä, älä luovuta🙂👍

Hän on traumaterapeutti ja menin hänelle sen takia että hällä on käytössä niitä menetelmiä joilla traumoja avataan ja hoidetaan.
Mitään ei tapahdu. Ei suostu käyttämään menetelmiään.
Asiaa on jp kysytty.
Kemiat kyllä toimii. Hän ajaa omaa linjaa ja se on eri kuin mulla.
Nyt en enää tiedä mitä teen.

Käyttäjä e-maarika kirjoittanut 15.02.2016 klo 18:34

Eipä mitään tapahdu. Terapeutti ei halua aloittaa. Vetoaa vaan aina samoihin seikkoihin
Kerroin että pystyn käsittelemään asioitani ja se on turvallista.
Hän haluaa tutkia tieteellisesti tiettyjä juttuja ja minä oon turhautunut enkä saa apua!